۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81522853
T T
۰ نفر

جشنواره فيلم رشد در جنوب شرق استان تهران آغاز شد

۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81522853
جشنواره فيلم رشد در جنوب شرق استان تهران آغاز شد

تهران - ايرنا- چهل و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم رشد دانش آموزي روز شنبه درآييني در شهرستان هاي جنوب شرق استان تهران آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا در اين جشنواره فيلم هاي كوتاه آموزشي براي دانش آموزان شهرستان هاي ورامين ، قرچك ، پيشوا و پاكدشت به نمايش گذاشته مي شود.

سرپرست آموزش و پرورش ورامين در حاشيه افتتاحيه اين جشنواره در كانون هدايت اين شهرستان به خبرنگار ايرنا گفت: جشنواره فيلم رشد جشنواره‌اي سينمايي است كه هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش و دفتر تأمين رسانه‌هاي آموزشي اين وزارتخانه برگزار مي‌شود.

مجيد تاجيك افزود: اين جشنواره قديمي‌ترين جشنواره فيلم در ايران است كه محور اصلي آن به بررسي آثار علمي آموزشي با نگاه به امور درسي اختصاص دارد.

وي گفت: جشنواره مزبور تلاش دارد تا با نگاهي هنرمندانه به مسائل آموزشي و پرورشي، مفاهيمي قابل درك و فهم را به مخاطبين خود ارائه و با بهره گيري از ظرفيت ويژه اين هنر و تركيب كردن آن با علم و دانش در پيشبرد اهداف آموزشي گام هاي موثري بردارد.

تاجيك افزود: در چهل و چهارمين جشنواره فيلم رشد شهرستان ورامين ، بيش از 70 فيلم كوتاه آموزشي داخلي و خارجي براي دانش آموزان دوره هاي مختلف تحصيلي به مدت پنج روز به نمايش گذاشته خواهد شد.

جشنواره فيلم رشد براي نخستين بار در سال 1342 با نام جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي آموزنده برگزار شد و با وقوع انقلاب شكوهمند اسلامي اجراي نخستين دوره آن در دوره پانزدهم در 12 ارديبهشت 1364 برگزارو از دوره بيستم نام اين جشنواره به جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي آموزش و تربيتي رشد تغيير كرد و اجراي آن از دوره بيست و پنجم علاوه بر تهران در مراكز استان‌ها و ديگر شهرهاي كشور نيز صورت گرفت.

تهرام/7254/1831