ميوه شب عيد استان تهران درسردخانه نوآوران شمس آباد در حال ذخيره سازي است

شهرري- ايرنا- رييس اداره جهاد كشاورزي شهرستان ري گفت: ميوه شب عيد هموطنان در استان تهران در حال بارگيري و ذخيره سازي در سردخانه نوآوران بزرگترين مركز نگهداري انواع ميوه در خاورميانه واقع در شهرك صنعتي شمس آباد، است.

داريوش جوادي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه سردخانه نوآوران بزرگترين و مجهزترين سردخانه دو مداره خاورميانه است، اظهارداشت: اين مجموعه در زميني به مساحت 14 هكتار، با زيربناي 36 هزار متر مربع و ارتفاع متوسط 10 متر ساخته شده و ظرفيت نهايي ذخيره سازي 120ميليون تن محصولات كشاورزي باغي ، زراعي و پروتئيني را دارد.

وي افزود: با توجه به اينكه امسال مسووليت توزيع ميوه شب عيد برعهده جهاد كشاورزي گذاشته شده است با برنامه ريزي و هماهنگي هاي صورت گرفته از تاريخ 25 اسفند توزيع ميوه آغاز و تا 15 فروردين سال آينده ادامه خواهد داشت.

وي تصريح كرد: برهمين اساس و با هماهنگي سازمان تعاون روستايي، عامل عمده توزيع ميوه شب عيد از قبيل پرتقال و سيب در شهرستان مشخص شده و پس از تعيين قيمت مصوب از روز 25 اسفند در مراكز مشخص شده از جانب اداره جهاد كشاورزي، در اختيار شهروندان قرار داده خواهد شد.

جوادي با اشاره به مشخص شدن تعدادي ازعاملين خرده فروشي در سطح شهرستان تاكيد كرد: كساني كه تمايل دارند به عنوان عامل خرده فروشي مرغ و ميوه درشهرستان مشاركت كنند با مراجعه به اداره جهاد و كشاورزي درخواست خود را اعلام دارند تا ضمن بررسي و ارزيابي تقاضا، در كميته اي كه براي اين امر تشكيل شده هماهنگي هاي لازم جهت فعاليت آنها در اين ايام صورت پذيرد.

رييس اداره جهاد و كشاورزي شهرستان ري بيان داشت: از تاريخ توزيع تا پايان اين فرايند در سطح شهرستان با استفاده از ابزارهاي نظارتي اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنين بازرسين اداره جهاد كشاورزي به صورت گشت هاي سيار، نظارت مستمر و دقيق بر نحوه توزيع، گرانفروشي، كم فروشي و يا احيانا خارج كردن كالا از شبكه توزيع، انجام مي شود.

1417/1724