۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81531935
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد: منابع طبیعی نقش مهمی در امنیت غذایی انسان ها دارند

بروجرد- ایرنا- امام جمعه بروجرد منابع طبیعی را از نعمت های بزرگ خداوند متعال به انسان دانست و گفت: این منابع نقش مهمی در امنیت غذایی انسان ها دارند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز شنبه در همایش روز درختكاری در سالن علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با غرس نهال به اهمیت كاشت درخت در دین مبین اسلام تاكید كرد.

وی با اشاره به اینكه بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی موجب تخریب این منابع خدادادی می شود، افزود: متاسفانه مسوولان اراده جدی برای احیای منابع طبیعی ندارند.

امام جمعه بروجرد گفت: بحران ریزگردها آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت وارد كرده است لذا فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی باید در جامعه نهادینه شود.

وی اضافه كرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی باید به یك فرهنگ عمومی تبدیل شود و این كار عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی ضمن انتقاد از مسوولان محیط زیست و منابع طبیعی گفت: توسعه و ترویج منابع طبیعی در كشور ضروری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز در این همایش اظهار داشت: 30 هزار اصله نهال با همكاری سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری بروجرد در هفته منابع طبیعی كاشته می شود.

داریوش عباسی افزود: در صورت جذب 40 میلیارد ریال اعتبار طرح 500 هكتار جنگل كاری شهرستان بروجرد ورودی و خروجی این شهرستان به طول 10 كیلومتر جنگل كاری می شود.

همایش روز درختكاری با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و اداره منابع طبیعی این شهرستان برگزار شد.

7190/3022