۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81531936
T T
۰ نفر

مردم بندرعباس در خانه بمانند

۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81531936
مردم بندرعباس در خانه بمانند

بندرعباس- ايرنا- مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان تاكيد كرد: مردم بندرعباس با توجه به آلودگي شديد هوا از منازل خود خارج نشوند.

دكتر فاطمه نوروزيان روز شنبه در گفت و گوي با ايرنا اظهار داشت: آلودگي هوا طبق اعلام هواشناسي هفت برابر حد مجاز است و اين شرايط بسيار خطرناكي براي سلامت شهروندان است.

وي افزود: شهروندان در صورت لزوم براي خروج از منزل بايد از ماسك هاي فيلتردار استفاده كنند.

وي خاطرنشان كرد: استفاده از ماسك هاي معمولي هيچ فايده اي ندارد، زيرا افراد با قرار دادن ماسك، هر از گاهي مجبور به تنفس عميق مي شوند كه در صورت معمولي بودن ماسك ها، اين تنفس هاي عميق خود موجب ورود آلودگي بيشتري به بدن مي گردد.

وي بيان داشت: در اين شرايط كه به شهروندان عادي توصيه مي شود از خروج از منزل خودداري كنند و بيماران قلبي، ريوي، تنفسي، كودكان،زنان باردار و سالمندان به هيچ وجه نبايد از خانه خارج شوند.

وي ادامه داد: اين ريزگردها ممكن است عامل ايجاد بسياري از بيماري هاي عفوني مجاري تنفسي، آسم، آلرژيك ، آلودگي هاي چشمي باشد.

مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان ابراز داشت: اين ريزگردها در صورتي كه حاوي عناصر فلزات سنگين باشند، عوارض خاص خود را خواهند داشت و ممكن است موجب ايجاد برخي سرطان ها باشد و از همين رو بايد شهروندان مساله خارج نشدن از منزل را به شدت جدي بگيرند.

نوروزي ادامه داد: ما توصيه مي كنيم در صورت تداوم وضعيت آلودگي هوا در بندرعباس، علاوه بر مدارس، دانشگاه ها و ادارات نيز تعطيل شوند.

به دنبال تشديد آلودگي هوا در استان و رسيدن آن به مرز بحراني، مدارس بندرعباس در تمامي مقاطع در شيفت بعد ازظهر تعطيل شدند.

از صبح امروز شنبه هواي هرمزگان در بيشتر نقاط استان آلوده بوده و هم اكنون ميزان ريزگردها به هفت برابر حد مجاز و استاندارد رسيده است.

ميزان استاندارد ريزگردها در هر مترمكعب هوا 150 ميكروگرم است كه اكنون اين ميزان به بيش از يك هزار ميكرو گرم در هر مترمكعب رسيده است.

گرد و غبار امروز كه براي دومين بار در ماه جاري استان هرمزگان را فرا گرفته شبيه ريزگردهاي خوزستان مي باشد كه از صبح امروز آسمان اين استان را غبار آلود كرده و جلو ديد افقي را گرفته است.

بيشتر مردم شهر بندرعباس از صبح امروز كه بيدار شدند با اين پديد مواجه شده و فكر مي كردند هوا مه آلوده بوده ولي كم كم به بواسطه بوي تند خاك و تاريك شدن هوا و وارد شدن گرد و غبار از لابه لاي در و پنجره ها به داخل ساختمانها دچار مشكلات تنفسي شدند.

7198/6048 / 1539
۰ نفر