۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81533044
T T
۰ نفر
بيشترين تصادفات جاده اي به پرايد، وانت پيكان و وانت نيسان اختصاص دارد

تهران - ايرنا - رييس پليس راهور نيروي انتظامي گفت: پرايد، وانت پيكان و وانت نيسان پر تصادف ترين و نا امن ترين خودروها در كشور هستند و بيشترين تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار انتظامي ايرنا، سردار اسكندر مومني روز يكشنبه در دهمين همايش سراسري روسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: حدود 20 تا 25 درصد تخلفات در جاده ها توسط سيستم هاي هوشمند ثبت مي شود و خطاي دوربين ها بسيار اندك و نزديك به صفر است.

وي گفت: در برخي مواقع برخي افراد شماره خودروي خود را تغيير داده كه اين عمل كاري ناپسند، غيراخلاقي و جرم است و مجرمان به دادگاه معرفي خواهند شد، اما سيستم هاي هوشمند از پيشرفته ترين سيستم ها بوده و خطاي آنها نزديك به صفر است.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه بر اساس جلسات سازمان ملل، مهمترين چالش موجود در ترددات جاده اي استفاده از تلفن همراه، ارسال و دريافت پيامك است، تصريح كرد:‌ اكنون 20 درصد از تصادفات جاده اي ناشي از استفاده از تلفن همراه در دنيا اعلام شده كه اين مساله جزو اولويت هاي اصلي سازمان ملل در دهه ايمني و در ايران به شمار مي رود.

سردار مومني با بيان اينكه طرح نوروزي از 25 اسفند سال 1393 آغاز و تا 15 فروردين سال 1394 ادامه دارد، گفت: در جلسه امروز يكهزار نفر از مديران و روساي پليس سراسر كشور براي برنامه ريزي هاي طرح نوروزي حضور داشته و 50 هزار نفر از همكاران ما در اين طرح مشاركت دارند.

وي با اشاره به برگزاري رزمايش بزرگ طرح نوروزي در 25 اسفند ماه گفت: 41 درصد تصادفات بويژه در ايام نوروز، واژگوني است و اين مورد در ايام تعطيلات نوروز افزايش مي يابد.

سردار مومني تصريح كرد: ايمني خودرو و داشتن معاينه فني از جمله اقداماتي است كه بايد رانندگان به آن توجه داشته باشند.

وي با اشاره به افزايش 15 درصدي توان موتوري راهور گفت: از پر تصادف ترين و نا امن ترين خودروها در كشور پرايد، وانت پيكان و وانت نيسان هستند كه بيشترين تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

رييس پليس راهور نيروي انتظامي در مورد دريافت رشوه برخي ماموران راهنمايي و رانندگي از خودروهاي سنگين در جاده ها افزود: در درجه اول مردم بايد قوانين را رعايت كرده و عامل به آن باشند، اما دوره هاي استانداردسازي رفتار و تعامل با مردم در سطح راهور آغاز شده و پيشرفت خوبي داشته، اما اين به اين معنا نيست كه تخلفي نداريم اما تلاش داريم هر سال روند بهبودي داشته باشد، اين در حاليست كه اين موضوع قابل مقايسه با سال هاي گذشته نيست.

وي توسعه سيستم هاي هوشمند و مكانيزه را كه داراي دقت و سرعت بالايي است از اولويت هاي راهور برشمرد و گفت: از نظر دانش و فناوري به پيشرفته ترين امكانات مجهز هستيم زيرا با سازمان راهداري تفاهمنامه اي امضا شده تا 30 هزار كيلومتر از جاده هاي كشور مجهز به سيستم هاي هوشمند شوند، هر چند تاكنون 10 هزار كيلومتر از جاده هاي كشور به اين سيستم مجهز شده اند.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه ساعات كار مراكز شماره گذاري افزايش يافته، گفت: در صورت نياز ساعات كار اين مراكز تا ساعت 22 فعال بوده يا شبانه روزي مي شود.

به گفته وي، ترافيك درون شهري در اسفند ماه 20 درصد افزايش مي يابد.

اجتمام(3) ** 9105 ** ل.الف.ي ** 1071