كنترل و پيشگيري از شيوع بيماري كورونا ويروس از مرزهاي هوايي

تهران - ايرنا - مديركل دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي سازمان هواپيمايي كشوري از كنترل و پيشگيري از شيوع بيماريهاي عفوني به ويژه كورونا ويروس از مرزهاي هوايي كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، محمدرضا كاظمي پور اظهار داشت: با توجه به فرارسيدن ايام تعطيلات نوروزي و منطقه جغرافيايي كشور و سفر همو طنان به حج و عتبات عاليات، احتمال ابتلا به بيماري هاي عفوني افزايش مي يابد.

وي افزود: به همين منظور جلسه اي به منظور ارائه راهكارهاي كنترل و پيشگيري از اشاعه بيماري عفوني از جمله كورونا ويروس به استناد سند 9957 فصل 1،2،6،8 ايكائو و همچنين قوانين بهداشت جهاني IHR، با حضور مسئولين پزشكي هوايي و خدمات پرواز برخي شركت هاي هواپيمايي، شركت فرودگاههاي كشور و وزارت بهداشت درمان و مركز مبارزه با بيماريهاي عفوني در سازمان تشكيل شد.

مديركل دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي سازمان هواپيمايي كشوري، تصريح كرد: آمادگي در ايام تعطيلات نوروز جهت اورژانس پزشكي فرودگاهي قبل و حين پرواز و انتقال آن به ترمينال فرودگاه و اقدام پزشكي لازم، پذيرش مسافران بيمار ناتوان در پرواز و صدور مجوز پزشكي هوايي براي آنان وفق سند 274 ايكائو، حفظ سلامتي پرسنل پروازي مورد تاكيد قرار گرفت.

كاظمي پور خاطرنشان كرد: در اين نشست همچنين بر آمادگي بخش پزشكي هوايي شركت هاي هواپيمايي و اورژانس پزشكي فرودگاههاي كشور از جمله فرودگاه بين المللي امام(ره) و مهرآباد اعلام و پاسخگويي به مسافران و تكريم ارباب رجوع و پيشگيري از حوادث احتمالي كه منجر به اتفاقات ناگوار و مشكلات جسمي براي مسافر در پرواز مي شود نيز تاكيد شد.

وي افزود: در اين جلسه مقرر شد با توجه به پيك پروازها و عمليات حج ارتباط نماينده پزشكي شركت هاي هواپيمايي با پزشكان سازمان برقرار و گروه هاي هدف در كلاس هاي آموزشي كه از سوي وزارت بهداشت و درمان برگزار مي شود حضور يافته و نتايج حاصله به سازمان هواپيمايي كشوري اعلام شود.

اقتصام(1)1108**1558
۰ نفر