۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81533716
T T
۰ نفر
همكاری دانشگاه صنعتی امیركبیر با شركت ملی حفاری ایران

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت ملی حفاری گفت: این شركت با دانشگاه های مختلف كشور از جمله دانشگاه صنعتی امیركبیر چندین قرارداد و تفاهم نامه همكاری دارد كه براین اساس بسیاری از مشكلات كشور در حوزه حفاری با توان دانشمندان داخلی رفع شده است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیركبیر، حیدر بهمنی روز یكشنبه در سمینار بررسی افق های صنعت حفاری به مناسبت هفته حفاری در دانشگاه صنعتی امیركبیر افزود: شركت ملی حفاری راه خود را كه ارتباط با دانشگاه های مختلف كشور است پیدا كرده و درحال حاضر با دانشگاه صنعتی امیركبیر قرارداد و تفاهم نامه های مختلفی داریم.

وی به وجود سه هزار حلقه چاه نفت و گاز در كشور اشاره كرد و بیان داشت: ایران قبل از انقلاب در حوزه مهندسی و كنترل فوران چاه نفت و گاز هیچ نوع علمی نداشت و 100 درصد انجام این مراحل در اختیار خارجی ها بود اما بعد از انقلاب اسلامی با استفاده از توان دانشمندان داخلی توانسته ایم صنعت حفاری را در ایران بومی كنیم.

بهمنی از برنامه شركت ملی حفاری ایران به منظور استفاده بیشتر از نیروی انسانی دانشگاه ها خبر داد و گفت: مولد ما دانش است و دانش از دانشگاه های كشور تولید خواهد شد از همین رو در مجموعه خود از توان و ظرفیت علمی و پژوهشی هزار نخبه دانشگاهی استفاده كرده ایم.

وی پیشنهاد كرد در وزارت نفت، معاونت حفاری ایجاد شود تا عملیات حفاری در كشور و با استفاده از توان و ظرفیت مهندسین داخلی صورت گیرد.

دومین هفته تخصصی مهندسی حفاری از 16 اسفندماه در دانشگاه صنعتی امیركبیر با هدف آشنایی دانشجویان با حوزه حفاری آغاز شده و برنامه های آن تا 20 اسفندماه ادامه دارد.

علمی (1)**1055**1599
۰ نفر