۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۲۸
کد خبر: 81534071
T T
۰ نفر
نخست وزیر هند در اجلاس سران سارك در اسلام آباد شركت می كند

اسلام آباد – ایرنا – مشاور نخست وزیر پاكستان در امور خارجی و امنیت ملی اعلام كرد كه كشورش در سال 2015 میزبان نوزدهمین اجلاس سران مجمع همكاری های منطقه ای كشورهای جنوب آسیا (سارك) خواهد بود و نخست وزیر هند هم در این اجلاس شركت خواهد كرد.

سرتاج عزیز عصر روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران تاكید كرد: نارندرا مودی نخست وزیر هند حتما در اجلاس سران سارك به میزبانی اسلام آباد شركت خواهد كرد.

اگرچه هنوز زمان زیادی تا برگزاری این اجلاس باقی مانده است، اما با توجه به چندین دهه تنش و اختلاف میان پاكستان و هند به عنوان دو كشور مهم و همسایه منطقه جنوب آسیا، خبر انجام چنین سفر مهمی، جزو اخبار و تحولات مهم در روابط دو كشور محسوب می شود.

اوایل آذر ماه گذشته و در حاشیه برگزاری هجدهمین اجلاس سران سارك در كاتماندو پایتخت نپال، محمد نواز شریف و نارندرا مودی نخست وزیر پاكستان و هند، به رغم تنش ها و اختلافات سیاسی و مرزی میان دو كشور كه در آن زمان به اوج خود رسیده بود، با هم دست دادند و برای لحظات كوتاهی فقط به سلام و احوالپرسی بسنده كردند.

هفته گذشته جی شنكر قائم مقام وزارت امور خارجه هند به اسلام آباد سفر كرد و گفت و گوهایی میان دوطرف در خصوص مسایل و اختلافات میان دو كشور انجام شد. اگرچه این مذاكرات پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشت، اما شروع خوبی برای از سرگیری مذاكرات میان دو كشور برای حل اختلافات و مسایل بود.

سرتاج عزیز كه ریاست دستگاه دیپلماسی پاكستان را برعهده دارد، اعلام كرده است كه درصورت دریافت دعوت رسمی از سوی دهلی نو، قائم مقام وزارت خارجه پاكستان را برای ادامه مذاكرات به هند اعزام خواهد كرد.

آساق*1**1723