۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81534846
T T
۰ نفر
اجرای 15 طرح برای كاهش پیك شبكه برق در سال 94

تهران - ایرنا - مدیر دفتر مدیریت مصرف شركت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از اجرای 15 طرح برای كاهش پیك مصرف برق در سال 94 خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علیرضا احمدیزدی، افزود: این دفتر با همكاری شركت‌های توزیع برق منطقه‌ای و سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سانا) 2500 مگاوات مدیریت مصرف و پیك‌سایی را برای پیك مصرف تابستان 94 هدفگذاری كرده كه طرح‌های كاهش پیك برای هر یك از این شركت‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور تحقق پیك‌سایی 2500 مگاواتی، مدیریت مصرف به میزان 4200 مگاوات برنامه‌ریزی شده است.

احمد یزدی اظهار داشت: 15 طرح كاهش پیك در سه بخش مدیریت مصرف، بهره‌برداری و خدمات مشتركان درنظر گرفته شده و به شركت‌ها تكلیف شده است.

وی با بیان آنكه عملكرد هر شركت براساس گزارش‌های 15 روزه، رصد و میزان پیشرفت این طرح‌ها مشخص می‌شود، افزود: از ابتدای مهرماه امسال تكالیف هر شركت مشخص شده و تاكنون به اهداف موردنظر رسیده‌ایم اما بخش عمده‌ای از اهداف با جلب همكاری مشتركان صنعتی و كشاورزی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: نزدیك 1500 مگاوات از مجموع 2500 مگاوات كاهش پیك هدف‌گذاری‌شده، با جلب همكاری مشتركان صنعتی و كشاورزی محقق می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: همكاری صنایع و بخش كشاورزی در سال‌جاری به‌صورت داوطلبانه بوده و صنعت برق مشوق‌هایی برای این دسته از مشتركان درنظر گرفت.

احمد یزدی اضافه كرد: در سال‌جاری 2753 واحد صنعتی به‌صورت داوطلبانه برای كاهش پیك با صنعت برق همكاری كرده‌اند كه وزارت نیرو 49 میلیارد تومان به این‌دسته از صنایع، پاداش همكاری اعطا كرده است.

اقتصام(1)1053**1558
۰ نفر