۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81536344
T T
۰ نفر

شش تن مواد غذایی و آرایشی فاسد در ایلام كشف شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81536344
شش تن مواد غذایی و آرایشی فاسد در ایلام كشف شد

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: پنج هزار نوع مواد غذایی و آرایشی فاسد و تاریخ مصرف گذشته با حجم شش تن از ابتدای شروع طرح بسیج سلامت نوروزی تاكنون كشف و ضبط شده است.

راضی ناصری فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این مواد شامل انواع نوشیدنی ها، خشكبار، تنقلات، شیرینی و مواد آرایشی است و اكنون در انبارها به منظور معدوم سازی گردآوری شده است.

وی ادامه داد: طرح بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر كشور از ابتدای اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین سال 94 به منظور نظارت بر مراكز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و بهداشتی و بازارهای استان ادامه دارد.

رییس مركز بهداشت ایلام یادآور شد: 11 گروه 2 نفره در این طرح به صورت شبانه روزی امر نظارت بر این مراكز را با هدف برقراری امنیت و سلامت مواد غذایی موجود در سطح بازار و مراكز عرضه بر عهده دارند.

وی اظهار كرد: در مدت 45 روز اجرای این طرح به طور متوسط مراكز عمده عرضه مواد غذایی سه بار و مكان های عمومی نیز یكبار در طول شبانه روز مورد بازدید قرار می گیرند.

ناصری فر گفت: 882 مورد بازدید و 89 مورد نمونه گیری از انواع مواد غذایی برای شناسایی مواد غذایی مشكوك، فاسد، فاقد پروانه بهداشتی یا تاریخ مصرف گذشته در نقاط مختلف استان ظرف این مدت انجام شده است.

رییس مركز بهداشت ایلام با بیان این موضوع كه این طرح با همكاری تعزیرات حكومتی، دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی انجام می شود از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا برخورد با مشكل موارد را با سامانه گویای 1490 یا شماره تلفن 32227702 در میان بگذارند.

2077/7172/6119
۰ نفر