۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81536366
T T
۰ نفر

موسویان: سردار سلیمانی آمریكا را تنها گذاشت

۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81536366
موسویان:  سردار سلیمانی آمریكا را تنها گذاشت

تهران- ایرنا- دیپلمات سابق كشورمان تاكید كرد: اگر قدرتهای منطقه ای عقل داشته باشند باید یك نیروی مشترك نظامی برای مبارزه با داعش تشكیل دهند و فرماندهی آن را به عهده سردار سلیمانی بگذارند.

به گزارش ایرنا، سید حسین موسویان گفت و گویی با بی بی سی ورلد انجام داده كه بخش هایی از آن مورد سانسور قرار گرفته است.

این دیپلمات سابق كشورمان اظهار داشت: سردار سلیمانی امور نظامی را در طول 8 سال جنگ تحمیلی عراق به ایران آموخت؛ او در هر دقیقه و هر روز و هر شب در طول 8 سال جنگ عراق، دانش نظامی را در عمل تجربه كرد.

موسویان ادامه داد: كسی كه در خط مقدم جبهه های جنگ، دانش نظامی را آموخته با كسانی كه كه در واحد های آكادمیك آموزش دیده اند متفاوت است؛ رهبری ایران او را شهید زنده خواند چون بارها در طول جنگ تا مرحله شهادت پیش رفت.

وی اضافه كرد: ایران در زمان تجاوز صدام به ایران با عراق نمیجنگید. در واقع تمام قدرتهای منطقه و جهانی از صدام حمایت كردند و ایران یك تنه در مقابل بزرگترین تجاوز منطقه ای و جهانی تاریخ معصر ایستاد .

این عضو سابق تیم هسته ای كشورمان تصریح كرد: ایران سرداران و فرماندهان نظامی بسیاری دارد كه نشان این افتخار را بر دوش دارند؛ بی دلیل نیست كه امروزهیچ كدام از كشورهای منطقه حتی یك فرمانده مثل سردار سلیمانی ندارند كه اینگونه در كل منطقه خاورمیانه قدرتمند باشد.

موسویان ادامه داد: در دوران حكومت طالبان و زمانیكه آمریكا قصد ورود جنگ با القاعده در افغانستان بود ، ما مدتی در شورای امنیت بحث می كردیم كه آیا ایران در مبارزه با القاعده همكاری كند یا خیر؛ سردار سلیمانی موافق بود ضمن اینكه ساده دل هم نبود.

وی اضافه كرد: او ضمن موافق بودن ، به نیت آمریكا مظنون بود كه آیا این یك دعوت تاكتیكی است یا صادقانه است.

این دیپلمات سابق كشورمان خاطر نشان كرد: سردار سلیمانی یك استراتژیست نظامی بسیار واقع بین و ماهری است؛ ایران در دوران فرماندهی قاسم بر نیروی قدس ،در مبارزه با القاعده در افغانستان كه تهدید امنیت ملی ایران است ، از ظرفیتهای آمریكا بهره برد و زمانیكه آمریكا با 'محور شرارت' خواندن ایران ، نشان داد كه دنبال همكاری تاكتیكی ' بوده ، ایران هم آمریكا را در افغانستان تنها گذاشت تا بعد از 10 سال با صدها میلیارد خسارت و از دست دادن هزاران سرباز، محكوم به شكست وخروج از افغانستان باشد.

موسویان به تبلیغات منفی غرب علیه سردار سلیمانی اشاره كرد و افزود: برخلاف تبلیغاتی كه در غرب علیه سردار سلیمانی میشود ، او یك مسلمان تندرومتعصب خشك مغز نیست. او یك مسلمان معتدل و فرمانده ای كار كشته و واقع بین است كه منافع ملی ایران برایش اصل است اما این منافع را در ایجاد صلح و ثبات و امنیت عمومی در خاورمیانه میجوید.

وی یادآور شد: اینكه او امروز در خط مقدم مبارزه با داعش در صحنه های جنگ حضور یافته و جانش را به خطر انداخته بهترین سند و دلیلی است كه هم بدنبال ثبات ایران است و هم ثبات منطقه چون داعش بلای جان منطقه است.

سیام**7261**1553
۰ نفر