هاشم یكه زارع روز سه شنبه در آیین آغاز بكار خط تولید وانت آریسان(پی.یو.وان) و توقف خط تولید پیكان وانت در تبریز، افزود: در تاریخ خودروسازی كشور تاكنون سه خودرو سواری سمند، تیبا و رانا طراحی و تولید شده است و برای هدف قراردادن بازارهای خودرو و رقابت با خودروهای خارجی و چینی در بازار داخلی به دنبال محصولات جدید هستیم.
وی اظهار كرد: اگر اقدام جدی در خصوص تولید محصولات جدید و جلب توجه مشتریان انجام نشود، باید بازار ایران را تقدیم چینی ها كنیم، اما برنامه ریزی شده تا سهم 54درصدی ایران خودرو در بازار ایران كه امسال 17 درصد افزایش یافته سال آینده به 60 درصد برسد.
یكه زارع گفت: با خودروسازهای خارجی بزرگ رنو و پژو فرانسه و سوزوكی ژاپن كار می كنیم و به زودی یك شركت خوب اروپایی دیگر به این جمع اضافه خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاكید بر كیفی گرایی در تولید خودرو خاطرنشان كرد: در سال 1404 از سه میلیون خودرویی كه قرار است در ایران تولید شود، یك میلیون و 800 هزار دستگاه سهم ایران خودرو است كه حداكثر 50 درصد این تعداد با مشاركت خودروسازهای خارجی انجام می شود.
یكه زارع افزود: برای تولید خودرو در ایران با پژو كار می كنیم كه باید 30 درصد محصولات تولیدی صادر شود.
وی همچنین در خصوص ایران خودرو تبریز گفت: نزدیك به 90 هزار دستگاه خودرو در این شركت تولید می شود.
مدیرعامل ایران خودرو تبریز نیز گفت: وانت آریسان خودرو كاری است كه به ازای تولید هر دستگاه آن برای یك و نیم نفر شغل ایجاد می شود.
غلامرضا صادقیان افزود: تا كنون ایران خودرو تبریز 562 هزار دستگاه وانت باردو (پیكان وانت) روانه بازار كرده كه امسال نیز 1.5 برابر نسبت به پارسال افزایش تولید داشته و توانستیم ركورد تولید پنج دستگاه خودرو در ساعت را به 25 دستگاه و به 604 دستگاه در روز افزایش دهیم.
وی در خصوص محصول جدید وانت آریسان اظهاركرد: این خودرو بومی سازی شده و موتور، گیربكس و اكسل آن در منطقه تولید می شود.
مدیر طرح وانت آریسان نیز در این آیین گفت: این طرح از سال 91 آغاز شده و بدنه آن در تبریز و تهران ساخته می شود.
اكبرزاده افزود: تولید آریسان با هدف حفظ بازار خودرو باری سبك كشور انجام شده و منطبق با استانداردهای روز است كه توانسته 36 آزمایش اصلی اجباری خودرو در ایران و خارج از كشور را با موفقیت پشت سر بگذارد.
وی گفت: امكان تغییر در اتاق بار این وانت دوگانه سوز وجود دارد و كپسول آن نیز فضا اشغال نكرده و زیر اتاق بار تعبیه شده است.
وی اظهار كرد: دانش فنی ساخت هم بندی درهای وانت در گروه صنعتی ایران خودرو انجام و با اینكار 600 هزار دلار در این طرح صرفه جویی صورت گرفته است.
اكبرزاده اضافه كرد: دستیابی به دانش فنی ساخت سپرهای پلاستیكی خودرو از دیگر دستاوردهای تولید این خودرو ایرانی 750 تا 830 كیلوگرمی(نوع بنزینی) است.
همچنین در این آیین و در مراسمی خط تولید پیكان وانت با حضور معاون انسانی سازمان محیط زیست و معاون سازمان ملی استاندارد ایران متوقف شد.
با توقف خط تولید پیكان وانت، این خودرو به موزه تاریخ خودروهای تولیدی شركت ایران خودرو پیوست و خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) امروز در شركت ایران خودرو تبریز راه اندازی شد.
وانت آریسان بر روی پلت فرم پژو 405 طراحی و دارای موتور 1700 سی سی چهار سیلندر است.
این خودرو در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیك، فرمان هیدرولیك با قابلیت تاشو و گیربكس پنج دنده ارایه می شود.
7223/1756/1772
مدیرعامل ایران خودرو: سه نوع محصول جدید در 2.5 سال آینده به بازار عرضه می كنیم
۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵
کد خبر:
81536604
تبریز- ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سه نوع محصول جدید در 2.5 سال آینده در این گروه صنعتی خبر داد و گفت: این محصولات جدید برای در اختیار گرفتن كامل بازار داخلی و رقابت با رقبای خارجی عرضه می شود.