۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81539606
T T
۰ نفر
آمادگی برای صادرات روزانه ٥٦ میلیون لیتر گازوییل و نفت كوره در سال آینده

تهران - ایرنا - مدیر تامین و توزیع شركت ملی پخش فرآورده های نفتی، آمادگی این شركت را برای صادرات روزانه ٤١ میلیون لیتر نفت كوره و ١٥ میلیون لیتر گازوییل مازاد بر نیاز كشور اعلام كرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شركت ملی نفت، حسین آقایان در همایش سراسری مدیران و ذینفعان عرصه سوخترسانی، جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع، انتقال فرآورده مازاد به مبادی جنوبی كشور برای صادرات روزانه ٤١ میلیون لیتر نفت كوره و ١٥ میلیون لیتر نفت گاز، صادرات فرآورده های نفتی به كشورهای همسایه، كاهش آلودگی محیط زیست، ضرورت تخلیه هرچه سریعتر نفت كوره ارسالی به مقاصد ماهشهر و بندرعباس و ... را ملاحظات این شركت در برنامه های سوخترسانی سال آینده دانست.

وی درباره مصرف كنندگان عمده سوخت گفت: تهیه نقشه راه همراه با زمانبندی برای جایگزینی هرچه بیشتر گاز طبیعی به جای سوخت مایع در سال ٩٥، پایش ماهانه میزان خرید مصرف كنندگان عمده و بررسی دلیل خرید نداشتن بعضی از مصرف كنندگان عمده، استفاده از فناوری اطلاعات برای كنترل و نظارت بر مصرف كنندگان، استفاده از توان بخش خصوصی و ارائه مشاوره و اجرای دوره های آموزشی برای برخی از مصرف كنندگان عمده با هدف بهینه سازی مصرف سوخت از جمله فعالیتهای برنامه ریزی شده برای سال آینده است.

مدیر تامین و توزیع شركت ملی پخش فرآورده های نفتی از بارگیری و تخلیه هرچه سریعتر كشتی ها به عنوان یكی از نكات مهم در روان سازی صادرات نام برد و افزود: تسریع در آماده سازی هرچه سریعتر مخازن خارج از سرویس از برنامه های دیگر این شركت در سال آینده محسوب می شود.

به گفته وی، بكارگیری تمهیدات لازم به منظور تخلیه هرچه سریعتر نفتكش ها و مخزندارهای راه آهن درمبادی جنوبی نیز از جمله دیگر این برنامه هاست.

آقایان با اشاره به اجرای برنامه شناور تامین سوخت در سال جاری افزود: در صورتی كه سوخترسانی به صورت شناور در دستور كار این شركت قرار نمی گرفت كل كشور دچار آسیب می شد.

مدیر تامین و توزیع شركت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: امسال برنامه توزیع و ارسال سوخت به نقاط مختلف كشور گاهی با ٥٠ تا ٦٠ درصد تغییر روبرو بوده است.

وی با بیان اینكه سال آینده نیز باید ملاحظاتی را در سوخترسانی رعایت كرد، افزود: سال آینده تولید بنزین و نفت گاز یورو ٤ در پالایشگاه لاوان انجام و همچنین تولید بنزین یورو ٤ در پالایشگاه آبادان نیز در دستور كار قرار دارد.

وی به افزایش تولید بنزین و نفت گاز یورو ٤ در پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه اصفهان اشاره كرد و افزود: با انتقال نفتا از بندرعباس به پالایشگاه اصفهان و انتقال میعانات پارس جنوبی به پالایشگاه بندرعباس شاهد افزایش تولید بنزین موتور و كاهش تولید نفت كوره در این پالایشگاه خواهیم بود.

اقتصام(1)9141*1558
۰ نفر