۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81541907
T T
۰ نفر
25 هزار تن كالای اساسی به عراق صادر می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران گفت: طبق توافقات صورت گرفته، تا پایان سالجاری 25 هزار و 500 تن كالای اساسی مازاد برنیاز داخل همچون روغن و شكر تصفیه شده به عراق صادر می شود و برای صادرات مجدد300 هزار تن كالای اساسی دیگر در سال آتی نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا از شركت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری با اشاره به جریان سفر هیات مذاكره كننده عراقی به ریاست ولید الموسوی قائم مقام وزیر بازرگانی عراق به تهران و طی برگزاری نشست های مشترك درشركت بازرگانی دولتی ایران، افزود: توافقنامه صادرات 25 هزار و 500 تن كالای اساسی مازاد بر نیاز داخل به این كشور نهایی شده است.

وی تصریح كرد: كالاهای صادراتی شامل 8000 تن روغن تصفیه شده آفتابگردان و 17 هزار و 500 تن شكر سفید تصفیه شده می باشد كه مقرر شد تا روغن صادراتی در مرز مهران و شكر سفید در مرز شلمچه به این كشور تحویل شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی دیگر كالاهای اساسی مورد درخواست هیات عراقی درجریان مذكرات اخیر را علاوه بر شكر و روغن، گندم، آرد و برنج ذكر و عنوان كرد و افزود: توافق اولیه برای صادرات مجدد 60 هزارتن از هریك از اقلام 5 گانه (روغن، شكر، گندم، آرد و برنج) صورت گرفته كه صدور این كالاها در سال آتی (سال 94) نهایی می شود.

قنبری با اشاره به ابراز تمایل شدید مقامات عراقی برای خرید و واردات كالاهای اساسی از ایران، گفت: صادرات مجدد انواع كالاهای اساسی به كشورهای همسایه از جمله تركیه و عراق با هدف ایجاد ارزش افزوده (سوددهی)ناشی از فرآوری كالا، ایجاد اشتغال در كشور با بهره گیری از ظرفیت های خالی كارخانجات تولیدی و حضور در بازارهای جهانی انجام می شود.

اقتصام(1)9186**1558
۰ نفر