۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81541937
T T
۰ نفر
دخالت مشاور استاندار كرمان در ضرب و شتم جانباز تكذيب شد

كرمان - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان ادعاي برخي رسانه ها مبني بر دخالت مشاور استاندار در ضرب و شتم يك جانباز در نشست سياسي را تكذيب كرد.

به گزارش ايرنا سردار محمدرضا حسني سعدي روز يكشنبه در آخرين نشست شوراي اداري استان كرمان در سال 93 افزود: وظيفه اخلاقي خود مي دانم كه اين مطلب را عنوان كنم هرچند شايد به صلاح نباشد و حرف، حرف مي آورد اما در برخي رسانه ها مطرح شده بود كه آقاي احمد نخعي كه خود جانباز است اين فرد را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

وي گفت: جانباز اميرحيدري با صراحت اين موضوع را رد و انكار كرد و گفته كه چنين نبوده است و من از طرف ديگران مورد بي مهري قرار گرفتم.

وي از استاندار كرمان به دليل صدور دستور پيگيري حقوق جانباز اميرحيدري و دلجويي از وي تقدير كرد و افزود: استاندار به من دستور داد تا حقوق اين جانباز را پيگيري كنم.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان گفت: اين موضوع از سوي واحد حقوقي بنياد شهيد در دست بررسي و پيگيري است.

وي به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامي اظهار كرد: نگذاريد احترام شهيد و خانواده شهيد، جانباز و خانواده جانباز، رزمنده و جوان مومن بسيجي به وسيله شما بشكند روي اين نكته تقيد داشته باشيد.

وي همچنين با گراميداشت 22 اسفند سالروز تاسيس بنياد شهيد و بزرگداشت روز شهدا افزود: جوانان همواره به دنبال الگوبرداري در ابعاد مختلف زندگي مي باشند و شهدا و ايثارگران بهترين قهرمان و الگو براي نسل جوان هستند.

حسني سعدي گفت: با تصويب شوراي انقلاب فرهنگي اين روز به نام شهدا نامگذاري شده است.

وي گفت: اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران كرمان به 121 هزار جانباز، آزاده و خانواده هاي شهدا خدمات ارايه مي دهد.

وي با اشاره به تقديم 223 هزار و هفت شهيد به انقلاب و نظام اسلامي اظهار كرد: 57 هزار و 988 نفر از پدران شهدا و 114 هزار و 651 نفر از مادران شهدا هنوز در قيد حيات هستند كه بعضي از اين افراد سه فرزند خود را تقديم كرده اند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كرمان سركشي مديران از خانواده شهدا را يك وظيفه خواند و گفت: بايد سركشي به خانواده شهدا را كه همواره چشم به راه هستند در اولويت امور خود قرار دهيم.

وي افزود: اين پدران و مادران بزرگوار هنوز شرافتمندانه، صبورانه و بزرگوارانه داغ فرزندان را تحمل مي كنند، هيچ منتي بر ما ندارند و دعاگوي مسوولان نيز هستند.

حسني سعدي بيان كرد: 169 هزار و 731 فرزند شهيد در كشور وجود دارد.

وي گفت: حداقل 115 خانواده شهدا در استان كرمان بيش از دو شهيد و 18 خانوار سه شهيد را تقديم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران كردند.

وي از مسوولان خواست در ادوار مختلف بويژه در ايام سال نو با خانواده شهدا ديدار و از آنها سركشي كنند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان گفت: 184 فرزند تحصيلكرده شهدا در كرمان توقع دارند كه در صورت مهيا شدن فرصت به كار گرفته شود.

وي با اشاره به شهادت شهيد حسين مرتضوي كه سالن همايش هاي استانداري نيز به نام وي است گفت: اين شهيد بزرگوار به آنچه در زمينه شهادت از خدا طلب كرده بود دست يافت.

وي ادامه داد: دختر شهيد مرتضوي هنوز بيكار است و اين كمترين انتظار است كه مشكل اشتغال فرزندان شاهد را كه هم خودشان و هم پدران بزرگوارشان به گردن ما حق دارد برطرف كنيم.

حسني سعدي گفت: همچنين 251 نفر از فرزندان شهدا از فروردين سال آينده به كار گرفته مي شوند.

وي از نماينده ولي فقيه در استان و استاندار كرمان به دليل سركشي و رسيدگي به امور خانواده شهدا تقدير كرد.

3029/3028