۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۰۴
کد خبر: 81542786
T T
۰ نفر
رویارویی نمایندگان ایران با رقبای سنتی

تهران - ایرنا- نمایندگان ایران در دور سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان سنتی خود از عربستان می روند.

به گزارش ایرنا، این دیدارها درروزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد تا دور رفت از مرحله گروهی به پایان برسد و چهره تیم های مدعی تا حدود زیادی مشخص شود.

طبق برنامه هر چهار نماینده ایران(پرسپولیس و نفت تهران، فولادخوزستان و تراكتورسازی تبریز) باید با تیم های كشور عربستان رقابت كنند.

جدا از پرسپولیس كه در دیدارهای گذشته عملكرد مطلوبی داشته است، دیگر تیم های كشورمان باید برابر حریفان خود نتایج خوبی كسب تا شانس صعود خود را حفظ كنند.

از سوی دیگر رقابت حساس همیشگی تیم های ایرانی با عربستانی ها می تواند بر جذابیت های این دیدارها اضافه كند.

**النصر عربستان - پرسپولیس ایران

از گروه A تیم فوتبال پرسپولیس سه شنبه شب در ریاض به میهمانی النصر خواهد رفت و در صورت كسب امتیاز می تواند تا حدود زیادی به صعود امیدوار شود.

تیم تحت هدایت حمید درخشان كه در آسیا فراتر از لیگ برتر بازی می كند در 2 دیدار نخست خود لخویا قطر و بنیادكار ازبكستان را شكست داد تا با 6 امتیاز صدرنشین بلامنازع این گروه باشد.

هم اكنون النصر با دو تساوی تیم دوم این گروه محسوب می شود و به طور یقین این تیم برای كسب 3 امتیاز به میدان می رود و سرخپوشان ایران دیداری دشوارتر از بازی های نخست خود در قهرمانان را پیش روی دارند.

پرسپولیس در این دیدار مغز متفكر خود یعنی فرناندو گابریل برزیلی را به همراه بابك حاتمی در اختیار ندارد.

در دیگر دیدار این گروه تیم های یك امتیازی بنیادكار و لخویا در تاشكند به مصاف هم می روند.

**نفت تهران – الشباب عربستان

نفت تهران كه نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می كند باید با كسب 3 امتیاز دیدار با الشباب عربستان را به پایان برساند، چراكه در غیر این صورت شانس چندانی برای صعود نخواهد داشت.

شاگردان علیرضا منصوریان در 2 دیدار نخست مقابل پاختاكور ازبكستان و العین امارات تنها یك امتیاز اندوخته كرده اند و روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران تنها 3 امتیاز را می خواهند.

هرچند نفت از نظر ارایه بازی روان و خوب در لیگ قهرمانان آسیا نیز همچون لیگ برتر عملكرد مناسبی داشته است اما مهاجمان از نظر گلزنی چندان موفق نبودند تا تنها یك امتیاز را اندوخته داشته باشند.

از سوی دیگر الشباب عربستان نیز از تیم های بزرگ عربستان است كه سابقه طولانی و معتبری در لیگ قهرمانان آسیا دارد و از 2 بازی نخست خود نیز 2 تساوی را كسب كرده است.

امتیازات این دیدار برای هر دو تیم ارزش فراوانی دارد و می تواند گره گروه B را باز كند.

در دیگر دیدار این گروه، پاختاكور 4 امتیازی از العین 2 امتیازی میزبانی خواهد كرد.

**فولادخوزستان - الهلال عربستان

فولادخوزستان پس از كسب 2 تساوی از دیدارهای ابتدایی خود عصر سه شنبه در ورزشگاه غدیراهواز میزبان الهلال عربستان است.

فولاد برخلاف ابتدای فصل كه در لیگ برتر ایران یكه تازی می كرد، هم اكنون شرایط خوبی ندارد و در هفته های اخیر نتایج بسیار ضعیفی كسب كرده است.

شاگردان دراگان اسكوكیچ باید از تیمی میزبانی كنند كه سال گذشته عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است و یكی از پرافتخارترین باشگاه های قاره كهن محسوب می شود.

نماینده خوزستان با تركیب جوان و جویای نام خود می تواند با پیروزی در این دیدار علاوه براین كه شرایط خود را در جدول رده بندی لیگ قهرمانان سروسامان بخشد به ادامه مسابقات لیگ برتر نیز امیدوار باشد.

در دیگر دیدار گروه C السد قطر كه با 4 امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار دارد از لوكوموتیو ازبكستان كه یك امتیاز اندوخته است، میزبانی می كند.

**الاهلی عربستان – تراكتورسازی

تراكتورسازی تبریز كه در دو فصل گذشته نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود كند و عملكرد ضعیفی را از خود برجای گذاشت به دنبال جبران در فصل جاری است.

شاگردان تونی اولیویرا در دیدار نخست ناباورانه مغلوب تیم نسف قارشی شده اما در دومین دیداربرابر الاهلی امارات به برتری دست یافتند تا امیدوار شوند.

تراكتورسازی درحالی چهارشنبه شب به میهمانی الاهلی عربستان می رود كه كسب یك امتیاز در خانه حریف نیز می تواند نتیجه خوبی برای نماینده كشورمان باشد و این تیم پرطرفدار را در شرایط خوبی قرار دهد.

هم اكنون الاهلی عربستان با چهار امتیاز صدرنشین گروه D محسوب می شود و نسف قارشی و تراكتورسازی 3 امتیازی هستند.

همچنین چهارشنبه شب الاهلی امارات كه تنها یك امتیاز دارد از نسف قارشی ازبكستان پذیرایی می كند.

ورزشی(5)**3783**1581
۰ نفر