۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۱۰
کد خبر: 81542796
T T
۰ نفر

اعتماد در يك نگاه

۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۱۰
کد خبر: 81542796
اعتماد در يك نگاه

تهران- ايرنا- روزنامه اعتماد روز دوشنبه با عناوين «« م . هـ» به حبس محكوم شد»، «آخرين سفر هسته‌اي ٩٣» و «برخورد با عوامل ماجراي شيراز» منتشر شد.

تيتر نخست اين روزنامه با عنوان «« م . هـ» به حبس محكوم شد» و گفته سخنگوي قوه قضاييه كه از قطعي نشدن و قابل تجديد نظرخواهي بودن خبر داده است. سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد: براي يك بخش از اتهامات «م. هـ» به استناد ماده ٣ قانون تشديد مرتكبان ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري حكم به حبس، جزاي نقدي و انفصال و همچنين به اتهام تبصره ٢ ماده ٥ اين قانون، حكم حبس و جزاي نقدي و رد مال و انفصال صادر شده است. محسني‌اژه‌اي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار شبكه خبر با اعلام اينكه هنوز حكم قطعي نشده و در اين باره عذر قانوني دارم، گفت: يك بخش از اتهامات «م. هـ» به استناد ماده ٣ قانون تشديد مرتكبان ارتشا و اختلاس و كلاهبرداري حكم به حبس، جزاي نقدي و انفصال صادر شده است. وي تاكيد كرد: همچنين به اتهام تبصره ٢ ماده ٥ اين قانون يعني تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري حكم حبس و جزاي نقدي و رد مال و انفصال صادر شده است. محسني‌اژه‌اي افزود: درباره مسائل امنيتي اين فرد به حبس محكوم شده است. سخنگوي قوه قضاييه تاكيد كرد: حكم كه قطعي شد قطعا آن را به مردم اطلاع‌رساني خواهيم كرد، ضمن اينكه اين حكم قابل بازنگري و تجديد نظرخواهي است. وي افزود پس از ابلاغ حكم به متهم و وكلايش وي ٢٠ روز فرصت دارد تا به راي صادره اعتراض كند و اگر اعتراض نكرد حكم قطعي تلقي خواهد شد.

آيا تفاهم سياسي در لوزان به پايان مذاكرات نفسگير هسته‌اي ختم خواهد شد؟ با عنوان «آخرين سفر هسته‌اي ٩٣» عكس نخست و ديگر عنوان روزنامه اعتماد است. آخرين دور از مذاكرات ايران و ١+٥ در سال جاري در لوزان سوييس آغاز شد. در نخستين روز از اين مذاكرات، علي‌اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي ايران به مصاف سياسي ارنست مونيز، وزير انرژي ايالات متحده رفت. اين سومين دوئل فني ميان عالي‌رتبه‌ترين مقام‌هاي هسته‌اي دو كشور است كه در سه دور اخير مذاكرات آغاز و تا لوزان ادامه يافته است. گفته مي‌شود حضور صالحي و مونيز در مذاكرات ميان ايران و امريكا در قالب گفت‌وگوهاي هسته‌اي به گشايش گره‌هاي فني منتهي شده اما هنوز تمام تكه‌هاي پازل مذاكرات در كنار هم قرار نگرفته است. تكه‌هاي مفقود يا همان پرانتزهاي باز در حال حاضر اصلي‌ترين مانع براي رسيدن به توافق جامع هسته‌اي هستند. همزمان با برگزاري مذاكرات فني ميان صالحي و مونيز، معاونان وزير امور خارجه كشورمان كه اعضاي ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي هم هستند با همتاهاي امريكايي خود ديدار داشتند. به اين ديدارها بايد ديدار كارشناسان دو تيم در حاشيه را هم اضافه كرد.

شخصيت‌هاي مختلف كشور تاكيد كردند «برخورد با عوامل ماجراي شيراز» ديگر عنوان صفحه نخست روزنامه اعتماد است. نخستين جلسه علني مجلس بعد از تعرض هفته گذشته به علي مطهري در شيراز، با محكوميت اين اقدام آغاز شد؛ جايي كه علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود اتفاقات روز دوشنبه شيراز را «زشت و ناپسند» عنوان كرد. در ادامه جلسه هم البته دو بار ديگر بحث حمله به علي مطهري به صورت پر رنگ مطرح شد. بار اول جايي كه روح‌الله حسينيان در نطق ميان دستورش با اشاره به اين موضوع گفت كه «در كشوري مثل ايران نبايد برخورد فيزيكي را جايگزين منطق، استدلال و حرف زدن حتي در برابر اظهارات بي‌پايه برخي افراد كرد» و بار دوم هم جايي كه ١١٢ نماينده در نامه‌اي خواستار پيگيري سوء قصد به علي مطهري شدند. اما دامنه آن حمله شب يكشنبه دامن وكيل علي مطهري را هم گرفت. جايي كه عده‌اي ناشناس خودروي مصطفي ترك همداني كه براي پيگيري شكايت علي مطهري به شيراز سفر كرده است را با آجر و سنگ تخريب كردند و با اسپري روي آن نوشتند: «اخطار اول».

نامه وزير بهداشت به رئيس سازمان صدا و سيما در مورد سريال طنز در آستانه پخش، «مديري در «اتاق عمل»، وزير بهداشت نگران». مهران مديري قرار است به زودي سريالي را براي پخش در رسانه ملي آماده كند اما پس از مطرح شدن موضوع اين سريال طنز تلويزيوني واكنش مسوولان وزارت بهداشت باعث شد تا مهران مديري نام اين سريال را از «اتاق عمل» به «مركزي در حاشيه» تغيير دهد. همچنين بخشي از سكانس‌هاي سريال هم به خاطر اين مساله كه ذهنيت مردم درباره پزشكان و مباحث پزشكي تغيير نكند، همه تغيير كردند. حالا روز گذشته سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت نامه‌اي به رياست صدا و سيما درباره سريال مهران مديري نوشته و بار ديگر از سرافراز خواسته تا حساسيت‌هاي لازم را براي اين سريال در نظر بگيرد.



1642**9131
۰ نفر