۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81543162
T T
۰ نفر
پخش 15 فيلم  سينمايي و تلويزيوني ويژه خانواده هاي ايراني

تهران-ايرنا- شبكه دوسيما با پخش 15 فيلم سينمايي و تلويزيوني جشنواره اي از بهترين فيلم هاي ايران و جهان را در تعطيلات نوروز 94 به خانه مخاطبان خود مي برد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، در نوروز 94 فيلم هاي زير يك سقف، بچه نشو، نبوغ شگفت انگيز، 50 قدم آخر، ستاره شرق، فرمول درمان، جزيره دايناسور، خسته نباشيد، نود دقيقه زندگي، جهيزيه پر ماجرا، قلب فرا مي خواند، تام ساير، لبخند ماهي ها، علفزار و شور نوجواني از 29 اسفند تا 14 فروردين 94 از ساعت 18 روي آنتن شبكه دو مي روند.

فيلم تلويزيوني زير يك سقف به تهيه‎كنندگي انوش جعفريان براي پخش در ايام نوروز از شبكه دو آماده شده، اين تله فيلم كه 29 اسفند روي آنتن مي رود، نگاه متفاوتي را به روابط انساني دارد و سعي مي كند اهميت گذشت و تفاهم را در خانواده هاي ايراني به تصوير بكشد.

فيلم تلويزيوني بچه نشو به كارگرداني احمد درويشعلي پور و محصول سيما فيلم نيز 1 فروردين 94 از شبكه دو روي آنتن مي رود.

فيلمنامه بچه نشو به قلم محمد درويشعلي پور درباره يك خانواده متوسط است كه داراي يك فرزند زياده خواه هستند اما يك روز صبح ...

در اين فيلم به سبك زندگي ايراني و همچنين نقد تك فرزندي به دنبال توصيه مقام معظم رهبري مبني بر تعدد فرزندان پرداخته مي شود.

فيلم سينمايي نبوغ شگفت انگيز هم كه به طور مشترك توسط كشورهاي فرانسه، استراليا و كانادا در ژانر كودك توليد شده، درباره نوجواني به نام توماس است كه علاقه بسيار به مباحث علمي دارد و تمام وقتش را به اكتشافات علمي مي گذراند؛ او تصميم به ساخت ماشيني با حركت دائم و بي وقفه مي گيرد؛ اين فيلم 2 اسفند از شبكه دو پخش مي شود.

50 قدم آخر فيلم سينمايي به كارگرداني كيومرث پوراحمد و تهيه‌كنندگي سعيد سعدي است كه 3 فروردين پخش مي شود.

اين اثر سرگذشت واقعي يكي از نيروهاي اطلاعات لشكر زرهي نجف اشرف در عمليات والفجر 4 را نمايش مي‌دهد شخصي كه براي شناسايي به يك منطقه مين‌گذاري شده در خاك عراق مي‌رود و ...

فيلم تلويزيوني ستاره شرق به تهيه كنندگي علي لدني 4 فروردين از روي آنتن شبكه دو مي رود، اين تله داستان زندگي فضل ابن شاذان از ياران امام رضا (ع) است و به كارگرداني علي غفاري توليد شده است.

فيلم سينمايي فرمول درمان سال 2014 توليد شده و درباره زن جواني است كه در كودكي پدرش را به دليل سرطان روده از دست داده و تمام تلاش خود را به كار مي بندد تا به آزمايشگاه دولتي يك داروسازي راه يابد..اين فيلم 5 فروردين از ساعت 18 روي آنتن مي رود.

فيلم سينمايي جزيره دايناسور نيز 6 فروردين براي نوجوانان روي آنتن مي رود، اين فيلم به زندگي لوكاس پسر نوجواني پرداخته كه روزي از ميان لوازم اضافي پدرش كه مدتهاست به آن توجهي ندارد يك تكه كريستال پيدا كرده و به زمان ديگري سفر مي كند.

فيلم خسته نباشيد! به كارگرداني افشين هاشمي و محسن قرايي هم نوروز 94از شبكه دو روي آنتن مي‌رود.

سيدرضا ميركريمي فيلم سينمايي خسته نباشيد! را توليد كرده و اين فيلم كه تنديس بهترين فيلم اول و بهترين كارگردان اول را از جشن خانه سينما دريافت كرده، 7 فروردين پخش مي شود، اين اثر روايت زندگي زوجي است كه به ايران مي‌آيند اما اختلافاتي دارند و…

فيلم نود دقيقه زندگي نيز محصول سال 2014 است كه 8 فروردين از شبكه دو روي آنتن مي رود، اين اثر درباره مردي عصبي و بداخلاق است كه در پي مشكلي به دكتر خود مراجعه مي­كند و آنجا در ميابد كه 90 دقيقه بيشتر به پايان عمرش باقي نيست.

فيلم تلويزيوني جهيزيه پرماجرا به تهيه كنندگي مشترك مسعود عسگري و محمد شيخعلي 9 فروردين از شبكه دو روي آنتن مي رود، اين فيلم مضمون اجتماعي دارد و تلاش مي كند به خوبي همدلي و صداقت نوجوانان را به تصوير بكشد.

جهيزيه پرماجرا در گروه فيلم هاي تلويزيوني شبكه دو توليد شده درباره چند نوجوان است كه براي تهيه جهيزيه خواهر يكي از بچه ها كه دچار مشكل مالي است، دست به كار مي شوند و مي خواهند با تصورات نوجوانانه شان به آن ها كمك كنند.

فيلم سينمايي قلب فرا مي خواند هم 10 فروردين پخش خواهد شد، اين اثر درباره دختر جواني است كه دفترچه خاطراتي را در كتابخانه قديمي خانه شان پيدا مي كند، او با شوق بسيار به مطالعه اين كتاب مي پردازد و خاطرات زني را مي خواند كه در دوران جواني به روستايي دور افتاده رفته در آنجا به معلمي مي پردازد ...

تام ساير و هاكل بريفين كه سال 2014 توليد شده نيز از ديگر آثاري است كه 11 فروردين از شبكه دو پخش خواهد شد.

تام ساير و هاكل بريفين ماجراي دو نوجوان است كه شبي را به طور اتفاقي در قبرستان سپري مي كنند، آنها شاهد صحنه اي مي شوند كه طي آن عده اي پيرمردي را به قتل رسانده و فرداي آن روز با صحنه سازي، قاتل را فرد ديگري جلوه مي دهند.

از ديگر آثار توليد شده براي نوروز شبكه دو مي توان به لبخند ماهي ها اشاره كرد، اين فيلم تلويزيوني به كارگرداني سعيد بصيري و تهيه‌كنندگي محسن دانشور 12 فروردين پخش مي شود و زندگي جواني را به تصوير مي‌كشد كه به دليل متاركه پدر و مادرش تنها شده و زندگي‌اش دستخوش تغييرات شديد اجتماعي مي‌شود.

محمد علي طالبي، كارگردان فيلم خاطره انگيز گل پامچال نيز 13 فروردين فيلم تلويزيوني علفزار را روي آنتن شبكه دو مي برد، طالبي با ساخت اين فيلم تلويزيوني برنده فيل طلاي بهترين فيلم از فستيوال كودكان هند شده، اين اثر در ژانر كودك و نوجوان ساخته شده است.

علفزار درباره زمان كوچ ايل بختياري است و در آن پدر نوجواني به نام علي به علت دعوا با دايي خود و كمر دردي كه دارد، نمي‌تواند گله‌شان را به ييلاق برساند. در نتيجه علي تصميم مي‌گيرد كه به جاي پدر با گله همراه شود. او به اتفاق كبعلي پير ايل و چوپان جواني به نام صادق گله‌هايشان را به سمت ييلاق حركت مي‌دهد. از سوي ديگر، خانواده علي كه با وانت عازم ييلاق شده‌اند در مسير جاده با مشكلاتي روبه رو مي‌شوند و...

فيلم شور نوجواني محصول 2013 كاناداست، اين فيلم كه 14 فروردين روي آنتن مي رود، درونمايه اي طنز دارد درباره تيم هاكي نوجوانان دو گروه فقير و غني است. اين دو گروه قرار است در مسابقه اي حساس روبروي يكديگر قرار گيرند. تيم بازيكنان ثروتمند؛ فرزندانِ روساي شركتي هستند كه فرزندِ كارمندانِ ضعيفِ آن، تيم مقابل را تشكيل داده اند...

بر اساس اين گزارش بازپخش اين فيلم ها ساعت 24 همان روز خواهد بود.

فراهنگ**9187**1601**