۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81544885
T T
۰ نفر

شرایط اسكان 180 هزار نفر شب خواب در اصفهان فراهم شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81544885
شرایط اسكان 180 هزار نفر شب خواب در اصفهان فراهم شد

اصفهان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان و جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شرایط اسكان 180 هزار نفر شب خواب در ایام نوروز در این شهر فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محسن رنجبر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امكانات و تجهیزات لازم برای اسكان 20 هزار نفر مسافر نوروزی در باغ فدك و مابقی در سطح شهر اصفهان مهیا شده است.

وی با بیان اینكه سال گذشته شهر اصفهان ظرفیت اسكان 150 هزار نفر شب خواب در ایام نوروز را داشت، اظهار كرد: سال گذشته شاهد افزایش پنج درصدی اسكان مسافران نوروزی به این شهر بودیم .

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان درخصوص برنامه های این ستاد در ایام نوروز گفت: این نهاد ، باغ فدك را به عنوان اردوگاه مركزی ایران اسلامی برای اسكان مسافران نوروزی آماده كرده است.

باغ فدك در سال 1375 به وسعت 85 هكتار در شمال شرق اصفهان احداث شد.

این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات گردشگری، رفاهی و تفریحی به شهروندان به عنوان كمپینگ و محل اسكان میهمانان و مسافران در طول ایام سال می باشد.

از جمله امكانات موجود در این باغ وجود زمینهای ورزشی در جنوب غربی باغ، كتابخانه و سالن مطالعه، زمین اسكیت با وسعت 1200متر مربع ، سایت بازی كودكان، در مركز و غرب باغ و باغ بانوان است.

از زیباییهای منحصر به فرد این باغ می توان به دریاچه مصنوعی به وسعت 50 میلیون مترمربع در شرق باغ اشاره كرد كه فضایی دلنشین و با طراوتی ایجاد كرده است.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینكه در هر منطقه شهرداری اصفهان یك ستاد اسكان مسافران نوروزی تشكیل شده است، گفت: ستاد هدایت و اسكان مسافران نوروزی در 6 نقطه ورودی شهر در نظر گرفته شده است.

رنجبر افزود: این ستادها ، مسافران نوروزی را در بدو ورود به شهر اصفهان برای اسكان در مدارس ، خوابگاههای استیجاری، منازل استیجاری، هتل ها و مهمانپذیرها هدایت می كند.

وی اضافه كرد: هر منطقه شهرداری اصفهان ظرفیت اسكان 12 هزار نفر شب خواب در هتل ها ، مهمانپذیرها ، مسافرخانه ها و منازل استیجاری را دارد.

شهرداری اصفهان دارای 15 منطقه است.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در ادامه تعداد نیروهای مستقیم و غیر مستقیم این ستاد را یكهزار و 500 نفر اعلام كرد و گفت: امسال با دستور مقام قضائی با كلید به دستان در خیابان ها جلوگیری می كنیم.

رنجبر ادامه داد: هركس می خواهد به میهمانان نوروزی منزل اجاره دهد باید مكان آنها از لحاظ ایمنی و امنیتی مورد تایید مسوولان ذیربط قرار گیرد.

وی به پایگاه اطلاع رسانی سفر اصفهان اشاره كرد و گفت: مسافران نوروزی برای كسب اطلاعات جهت اسكان و استفاده از خدمات شهرداری اصفهان برای ارائه خدمات به این پایگاه اطلاع رسانی مراجعه كنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درخصوص فضاسازی شهری در ایام نوروز و فاطمیه گفت: فضاسازی مناسبی از سوی شهرداری اصفهان برای این ایام انجام خواهد شد.

وی از فعالیت یك هزار و 200 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان در ایام نوروز خبر داد و افزود: تاكسیرانی اصفهان نیز برنامه هایی را برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان اصفهانی در ایام نوروز در نظر گرفته است.

رنجبر در ادامه با اشاره به اینكه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با هفت سازمان تخصصی مختلف ، سه مدیریت مجزا و دو اداره مستقل و 15 منطقه به عنوان یكی از گسترده ترین قسمت های شهرداری اصفهان به شمار می آید ، گفت: این معاونت وظیفه نگهداری و زیباسازی شهر را برعهده دارد.

وی هدف این معاونت را ایجاد محیطی برای افزایش ارائه خدمات كیفی به شهروندان اعلام كرد و گفت: در صدد توسعه زیرساخت های شهری برای افزایش كیفیت زندگی با برنامه ریزی و انجام اقدامات اجرایی می باشیم.

پ/ 7137/ 2093