۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۰۵
کد خبر: 81545020
T T
۰ نفر
اعمال محدوديتهاي ترافيكي  از 27 اسفند در محورهاي مازندران

ساري-ايرنا- پليس راه مازندران روز سه شنبه با انتشار اطلاعيه اي برنامه اعمال محدوديت‌هاي ترافيكي نوروزي در محورهاي استان شامل جاده هراز، سوادكوه و كندوان را اعلام كرد.

اعمال اين محدوديت ها از بيست و هفتم اسفند آغاز و تا شانزدهم فروردين سال 94 ادامه خواهد داشت.

بر اين اساس رفت و آمد انواع موتورسيكلت در ايام طرح نوروزي در تمامي آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و جاده‌هاي اصلي برون شهري مازندران ممنوع است. محور هراز

تردد انواع تريلر به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت هشت صبح چهارشنبه بيست و هفتم اسفند تا ساعت دو بامداد روز شنبه هشت فروردين 94 و از ساعت هشت روز سه شنبه يازدهم فروردين تا ساعت دو بامداد يكشنبه شانزدهم فروردين از تهران به آمل و بالعكس ممنوع است.

تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 13 روزهاي چهارم ، هفتم ، دوازدهم ، سيزدهم و چهاردهم فروردين 1394 تا ساعت دو بامداد روزهاي بعد، از رودهن به آب اسك ممنوع است.

تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 روزهاي چهارم ، هفتم ، دوازدهم ، سيزدهم و چهاردهم فروردين تا ساعت دو بامداد روزهاي بعد، از آب اسك تا رودهن (محدوده مشا) يك‌طرفه خواهد بود.

110 كيلومتر از محور هراز از امامزاده هاشم تا آمل در حوزه استحفاظي استان مازندران است كه بيشترين تعداد مسافران و گردشگران نوروزي از اين محور وارد استان مي شوند.

*محور سوادكوه

تردد انواع تريلر و كاميون به استثنا حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت هشت روز چهارشنبه بيست و هفتم اسفند تا ساعت دو بامداد شنبه هشتم فروردين 1394 و از ساعت هشت روز سه شنبه يازدهم فروردين ماه تا ساعت 12 شنبه 15 فروردين سال آينده از تهران به قائم‌شهر و بالعكس ممنوع است.

جابه جايي محموله‌هاي ترافيكي در تمامي راه‌هاي اصلي برون شهري مازندران از ساعت 14 سه شنبه 26 اسفند تا ساعت 24 جمعه هفتم فروردين ماه سال آينده و از ساعت هفت صبح سه شنبه يازدهم فروردين ماه تا ساعت 24 روز جمعه 14 فروردين سال آينده ممنوع است.

تردد اين محموله‌ها براي روزهاي هشتم ، نهم ، دهم و يازدهم فروردين ماه سال 1394 فقط در صورت تشخيص ضرورت ملي از سوي مرجع صادر كننده مجاز خواهد بود.

رانندگان وسايل نقليه باربري و حاملان مواد سوختي و فاسد شدني چنانچه فاقد بار باشند حق تردد در محورهايي را كه محدوديت تردد تريلر، كاميون و كاميونت اعمال مي‌شود ،ندارند.

*محور كندوان

تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت در اين محور ممنوع بوده و تردد ديگر وسايل نقليه در اين محور از ساعت 12 روزهاي چهارم ، هفتم، سيزدهم و چهاردهم سال 1394 تا ساعت سه بامداد روز بعد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 تا ساعت سه بامداد روزهاي بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسيله نقليه از ساعت 14 تا ساعت 22 روز پنجشنبه 28 اسفند از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع است و با اعلام ماموران پليس راه مستقر در محل تردد انواع وسيله نقليه از ساعت 17 تا 22 همان روز به سمت مرزن آباد به صورت يك طرفه است.

سرهنگ جعفر محمد نژاد رييس پليس راه مازندران در اين زمينه گفت: به منظور ارتقا ضريب ايمني طرح محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي ترافيكي در اين محورها اجرا مي شود.

مازندران سه ميليون و 150 هزار نفر جمعيت و حدود 10 هزار و 750 كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد و در تعطيلات نوروزي سال 1393 بيش از هشت ميليون مسافر و گردشگر وارد استان شدند.ك/1

6990/1654 /