۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81546155
T T
۰ نفر
رئيس شوراي اروپا درباره پيشنهاد تحريم  مشروط روسيه با مركل و اولاند گفتگو مي كند

تهران-ايرنا- يك مقام ارشد اروپايي گفت: دونالد تاسك رئيس شوراي اروپا در حال مذاكره با سران آلمان و فرانسه درباره پيشنهادي است كه تحريم هاي روسيه را به اجراي كامل توافق آتش بس در اوكراين مشروط خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، تاسك در حال مذاكره با آنگلا مركل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه درباره پيشنهادي در خصوص آينده تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه مسكو است كه به باور وي، در نشست روز پنج شنبه مورد حمايت 28 عضو اين اتحاديه قرار خواهد گرفت.

مقام اروپايي مذكور كه خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگاران گفت: مسير چنين پيشنهادي برقراري ارتباط قوي بين اجراي كامل توافق مينسك و تحريم هاي است كه تا زمان اجراي كامل اين توافق اعمال خواهد شد.

توافق آتش بس شكننده بين نيروهاي كي يف و جدايي طلبان شرق اوكراين از ماه گذشته اجرا شده است.

از زمان برگزاري همه پرسي در اوكراين و الحاق شبه جزيره كريمه به خاك مسكو، اتحاديه اروپا تحريم هايي را عليه روسيه وضع كرده است.

وزارت خارجه آمريكا به تازگي با انتشار بيانيه اي اعلام كرد تحريم هاي روسيه تا زمان بازگرداندن كريمه به اوكراين ادامه خواهد يافت.

دولت كي يف، آمريكا و برخي از هم پيمانان اروپايي اش، روسيه را به مداخله در اوكراين و حمايت از جدايي طلبان شرق اين كشور متهم مي كنند؛ اتهامي كه مسكو بارها آن را تكذيب كرده است.

انتظار مي رود هفت كشور اروپايي از جمله، يونان،ايتاليا، قبرس، مجارستان، اسلواكي، اتريش و اسپانيا در نشست اتحاديه اروپا كه قرار است فردا(پنجشنبه) در بروكسل برگزار شود با تمديد تحريم روسيه مخالفت كنند.

اروپام**9158 **1561 ** 1095