۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81547587
T T
۰ نفر

اعتراض باشگاه شهرداری ارومیه به فدراسیون والیبال

۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81547587
اعتراض باشگاه شهرداری ارومیه به فدراسیون والیبال

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه گفت: مسئولان فدراسیون با شتاب زدگی و فقط به خاطر رفع تكلیف، بی كیفیت ترین میزبانی را در انجام دیدارهای رده بندی و فینال لیگ بیست و هشتم والیبال داشتند.

احد یوسفی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اتفاقات و حواشی رخ داده عصر روز چهارشنبه در دیدار فینال شهرداری ارومیه و پیكان تهران، موجب تاثر و آلام تمامی ورزش دوستان والیبال كشور شد و كسانی كه دلشان برای والیبال می تپد بر مظلومیت و حقانیت ارومیه صحه گذاشتند.

وی گفت: انجام دیدار فینال به صورت تك بازی در هیچ كجای دنیا مرسوم نیست و در اغلب كشورها به صورت سه از دو برگزار می شود و در این صورت است كه تیمی كه واقعا لیاقت قهرمانی دارد بر سكوی نخست می ایستد.

وی اظهاركرد:عدم مدیریت مسئولان فدراسیون والیبال و رفتارهای ناشایست و دورازانتظار ماموران نیروی انتظامی تهران موجب شد ، شاهد فینالی پر حادثه در سالن فدراسیون والیبال آزادی تهران باشیم.

یوسفی گفت: تماشاگران ارومیه ای در حالی مورد حمله و ضرب و جرح قرار گرفتند كه گناهی جز تشویق های به موقع و پرشور نداشتند و چنان مورد حمله قرار گرفتند كه در تمام طول عمرم شاهد چنین اتفاقات ناگواری نبودم.

وی ادامه داد: می خواهم بدانم نوجوانان 15 یا 16 و حتی 12 ساله ارومیه ای به كدام گناه مورد ضرب و جرح قرار گرفتند؟ و متاسفم كه با این اتفاق رسم جدید میزبانی از میهمان را از مسئولان فدراسیون والیبال آموختیم.

یوسفی گفت: فهم و شعور بالای هواداران آذربایجان غربی و شهر ارومیه بر هیچكس پوشیده نیست چرا كه والیبال ارومیه آنقدر ریشه دار، محكم و محبوب است كه هیچ شخص و اشخاصی نمی تواند با مافیاگری انسجام والیبال ما را تهدید كنند.

وی ادامه داد: شهر ارومیه طی چهار سال گذشته میزبان مسابقات آسیایی و بین المللی بوده و همواره شهر خاص و عام در داشتن میزبانی های بی نقص و جوانمردانه بوده و اجازه هیچگونه حواشی در مسابقات نبوده است.

یوسفی گفت: بسیار متاسفم كه مسئولان فدراسیون پای خود را در كنترل ضرب و جرح تماشاگران ارومیه ای كاملا كنار كشیده و فقط نظاره گر این وقایع تلخ و ناگوار بوده و هیچگونه عكس العملی نشان ندادند.

وی افزود:من ازتمامی هواداران عذرخواهی می كنم و دست تك تك آنان را می بوسم و به داشتن چنین تماشاگران فهیمی افتخار می كنم و از آنان می خواهم كه وقایع اتفاق افتاده را فراموش كنند و با آرامش خاطر بیشتری به استقبال بهار طبیعت و سال جدید بروند.

وی گفت: همه ما ایرانی و مسلمان هستیم وهمانند برادر در هر قوم و زبان و آیینی كه باشیم فرزندان همین مملكتیم و حمله كردن به عده ای نوجوان و جوان بی گناه و مظلوم كه مهمان یك مسابقه ورزشی هستند در شان یك كشور اسلامی نیست.

یوسفی گفت: میزبانی نامطلوب نشان از بی برنامگی محض مسئولان فدراسیون والیبال بود كه برای پایان دادن به لیگ برتر در فاصله دو روز مانده به عید نوروز و به صورت تك بازی در یك سالنی كه بیشتر شبیه زیرزمین بود فینال لیگ برتر والیبال را برگزار كرد.

وی افزود: فدراسیون والیبال میهمانان خود را با كتك و ضرب و جرح بدرقه كرد و انتظار دارد به اجبار به همه بقبولاند كه میزبانی اش در حد و اندازه های لیگ برتر بوده است در حالی كه بی كیفت ترین و ضعیف ترین فینال و رده بندی را آنان شاهد بودیم.

تیم شهرداری ارومیه عصر روز چهارشنبه در حالی به مصاف تیم مدعی پیكان به میدان رفت كه هواداران پرشور و عاشق والیبالش چنان شور و شوقی در سالن ایجاد كرده بودند كه هواداران تهرانی نیز تحت تاثیر این نظم و هیجان قرار گرفته بودند.

از 1500 تماشاگر حاضر در سالن آزادی فدراسیون نزدیك به یك هزار نفر از مشتاقان والیبال آذربایجان غربی و شهر ارومیه بودند كه بیش از 900 كیلومتر مسافت را برای تماشای بازی فینال پیموده بودند.

دیدار فینال رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های كشور عصر روز چهارشنبه با نتیجه بحث برانگیز 3 بر 2 به پایان رسید و در پایان این دیدار تماشاگران ارومیه ای توسط ماموران مستقر در سالن مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و روز خونینی را در آستانه سال جدید و ایام نوروز نظاره گر شدند.

7126/6008
۰ نفر