۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81549551
T T
۰ نفر

240 مسافر در راه مانده در كردستان اسكان يافتند

۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81549551
240 مسافر در راه مانده در كردستان اسكان يافتند

سنندج - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر كردستان گفت: با توجه به بارش برف و باران در راههاي استان كردستان، 240 نفر مسافر نوروزي در راه مانده در پايگاه هاي امداد و نجات استان اسكان موقت داده شدند.

حسن خدا بنده لو روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: 200 نفر از اين مسافران در جاده مريوان و 40 نفر نيز در گردنه صلوات آباد بدليل بارش برف و باران دچار مشكل شدند كه در پايگاه هاي هلال احمر استان اسكان يافتند.

وي به آمار عمليات امدادي و حوادث در جاده هاي استان از 27 اسفند ماه سال گذشته تا دوم فرودين و همزمان با آغاز طرح امداد نوروزي اشاره كرد و گفت: حوادث جاده اي در اين مدت زمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد كاهش داشته است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر كردستان اظهار كرد: با تدابير خوب سازمان هاي امداد رسان استان تاكنون مشكل خاصي بوجود نيامده است و اميد مي رود اين روند همچنان تا پايان تعطيلات ادامه داشته باشد.

به گفته وي صبح امروز دو مورد تصادف جاده اي در دو مسير قلعه جي مريوان و بيجار گزارش شده است كه بسيار جزيي بوده و خساراتي در بر نداشته است.

وي در ادامه بيان كرد: امسال پانزدهمين طرح نوروزي سازمان جوانان هلال احمر كردستان با رويكردي متفاوت از سال هاي گذشته و در 26 پايگاه در سطح استان در حال برگزاري است.

خدابنده لو هدف از اين طرح نوروزي را ايجاد كمپين كاهش تلفات و تصادفات جاده اي، تمركز بر ويژگي هاي فرهنگي و آداب و رسوم كردستان در استقبال از مسافران نوروزي، برپايي خيمه هاي نماز در همه پايگاه ها و استفاده از اعضاي كانون هاي غنچه هاي هلال (مهدكودك ها) براي استقبال از مسافران عنوان كرد.

وي گفت: همچنين برگزاري جشنواره فيلم و عكس بشردوستانه با استفاده از قابليت هاي تلفن همراه، راه اندازي سايت سفر سالم و ارايه اطلاعات مورد نياز به همه استان ها، بارگذاري نقشه همه استان ها و توزيع اقلام فرهنگي با موضوعات بشردوستانه از ديگر اقدامات و اهداف اين طرح است.

مدير عامل جمعيت هلال احمر كردستان برپايي ايستگاه هاي سلامت، ايجاد فضاي دوستدار كودك، ايستگاه نقاشي و همچنين استفاده روزانه از 100 جوان داوطلب كردستاني آموزش ديده در پايگاه هاي ايمني و سلامت را از ديگر اقدامات طرح نوروزي سازمان هلال احمر ذكر كرد.

طرح نوروزي سازمان جوانان هلال احمر كردستان از 27 اسفند تا 14 فروردين در همه شهرستان هاي استان برگزار مي شود.ك/3

7348/6108 / 1539
۰ نفر