۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81550959
T T
۰ نفر

روانچی: پیش بینی نتایج مذاكرات آینده سخت است

۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81550959
روانچی: پیش بینی نتایج مذاكرات آینده سخت است

تهران - ایرنا - عضو هیات مذاكره كننده هسته ای ایران، پیش بینی نتایج مذاكرات آینده در لوزان سوئیس را سخت توصیف كرد و گفت: امیدواریم به نتیجه برسیم البته به طرف مقابل بستگی دارد كه واقعیات را بپذیرد و بداند اگر می خواهد مذاكرات به نتیجه برسد باید سیاست های تحریم خود را كنار بگذارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ترحیم مادر رییس جمهوری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تیم مذاكره كننده هسته ای ایران عصر امروز عازم سوئیس می شود تا دور جدید مذاكرات را آغاز كند.

وی افزود: مذاكرات اكنون به مرحله ای رسیده است كه نیاز به تصمیم گیری های جدی دارد.

معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه اظهارامیدواری كرد: طرف مقابل بتواند این تصمیم سخت را اتخاذ كند.

تخت روانچی درباره این كه آیا در 11 فروردین به توافق خواهیم رسید، گفت: پیش بینی سخت است اما امیدواریم به نتیجه برسیم البته به طرف مقابل بستگی دارد كه واقعیات را بپذیرد و بداند كه اگر بخواهد به نتیجه برسد باید سیاست های تحریم خود را كنار بگذارد.

وی ادامه داد: در مذاكرات شاهد بودیم كه كشورها مواضع خود را تنظیم كردند اختلافات خیلی كم شده است اما یكی دو مورد اساسی وجود دارد كه امیدواریم آنها هم حل شوند.

عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا در مذاكرات موارد دیگری بجز موضوع هسته ای مطرح می شود، خاطرنشان كرد: این مذاكرات صرفا هسته ای است نه مجازهستیم و نه اجازه می دهیم كه موارد دیگری مطرح شود.

تیم مذاكره كننده هسته ای ایران عصر امروز به ریاست محمد جواد ظریف برای شركت در دور دیگری از مذاكرات با 1+5 عازم لوزان سوئیس می شود.

سیام**1429**9132**1336
۰ نفر