۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81551191
T T
۰ نفر
امدادرسانی هلال احمر به 42 هزار بیمار و حادثه دیده در كشور

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان امداد و نجات كشور از امدادرسانی به 42 هزار بیمار و حادثه دیده در ایام نوروز امسال در كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا ناصر چرخساز روز چهارشنبه در جریان بازدید از پایگاه امداد نوروزی و اردوگاه اسكان مسافران نوروزی همدان در جمع خبرنگاران افزود: از آغاز طرح نوروزی امسال ، دو هزار و300 طرح عملیاتی امداد ونجات در كشور اجرا شده است.

وی اضافه كرد: با اجرای این طرح ها به 42 هزار نفر از هموطنان در كشور خدمات امدادی و درمانی ارایه شد و یك هزار و100 نفر از هموطنان در اجرای این طرح به مراكز درمانی واسكان انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینكه در نوروز امسال، اسكان موقت و اضطراری برای مسافران در حد لازم در سطح كشور مهیا شده است گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاكنون21 هزار نفر از مسافران گرفتار در برف، كولاك و سیل به صورت اضطراری اسكان داده شده‌اند.

وی برگزاری نشست هم‌اندیشی و هماهنگی بین دستگاه‎های متولی سفرهای نوروز را از برنامه های مهم قبل از شروع دور دوم سفرهای نوروزی عنوان كرد و گفت: هم اكنون در حال برنامه ریزی برای نیمه دوم تعطیلات عید هستیم و تلاش مسوولان اجرایی در راستای كاهش میزان حوادث وتلفات جاده ای ، حوادث طبیعی و غیر طبیعی در كشور است.

سرپرست سازمان امداد و نجات كشور همچنین در ادامه سفر یك روزه خود به استان همدان از پایگاه امداد و نجات جاده ای تجرك واقع در 85 كیلومتری همدان و نیز آزادراه همدان - ساوه و ورودی شهر همدان بازدید كرد.

هم اكنون 21 پایگاه ثابت، سیار و موقت جمعیت هلال احمراستان همدان در طرح امداد نوروزی با استفاده از تجهیزات و امكانات آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی است.

طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار كیلومتر انواع راه است.

7520/1181