۶ فروردین ۱۳۹۴، ۰:۳۱
کد خبر: 81551367
T T
۰ نفر
نشست معاونان وزیر خارجه ایران و  امریكا آغاز گر مذاكرات لوزان 2

لوزان- ایرنا- مذاكرات لوزان 2 با نشست سید عباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزیران خارجه ایران و آمریكا برای هماهنگی بیشتر هیات های دو كشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، معاونان وزیر خارجه ایران و امریكا در این نشست درباره مسائل مختلف مذاكرات هسته ای پیش رو در لوزان گفت وگو و تبادل نظر می كنند.

این نشست به منظور هماهنگی های مورد نیاز برای مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 برگزار می شود.

ساعتی پیش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان در راس تیم مذاكره كننده هسته ای، ساعاتی پیش وارد لوزان محل مذاكرات پیش روی ایران و 1+5 شد.

مذاكرات از پنج شنبه ششم فروردین ماه جاری در لوزان از سر گرفته می شود و انتظار می رود این دور از گفت و گوها تا روز یكشنبه 9 فروردین طول بكشد. درصورتی كه توافقی در این دور از مذاكرات حاصل شود، طرفین اعلام خواهند كرد كه برای مسائل اساسی مورد اختلاف، راه حل پیدا كرده اند. این راه حل شامل سرفصل هایی می شود كه باید تا تیرماه بر سر جزییات و مكتوب كردن آن مذاكرات فشرده تر و جدی تری صورت گیرد.

پیشتر ظریف به همراه معاونانش مجید تخت روانچی و سید عباس عراقچی روز دوشنبه 25 اسفند به دعوت فدریكا موگرینی هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بروكسل رفتند و با فرانك والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت و گو كردند.

شبك**1983 **1917