۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱:۳۹
کد خبر: 81551377
T T
۰ نفر
جن ساكی : واشنگتن خواهان ادامه همكاری مسكو در مذاكرات هسته ای است

مسكو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد: واشنگتن بر توسعه همكاری ها با مسكو در مسائل بین المللی از جمله مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 امیدوار است.

جن ساكی روز چهارشنبه در گفتگو با شبكه تلویزیونی روسی 'دوژد' متعلق به مخالفان دولت روسیه گفت: آمریكا خواهان ادامه همكاری با روسیه در مذاكرات هسته ای ایران است و به این عرصه از همكاری ها اهمیت قائل است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا همچنین به تمایل كشورش در همكاری با روسیه در حل مساله هسته ای شبه جزیره كره اشاره كرد.

وی با رد اتهامات برخی مقامهای روس به آمریكا در مورد سرنگونی حكومت روسیه گفت: آمریكا سرنگونی حكومت روسیه را هدف قرار نداده است.

مقامهای روس ازجمله نیكلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در ماه های آخیر آمریكا را متهم كرده اند كه برای سرنگونی حكومت روسیه از طریق تحریم و ایجاد زمینه برای نارضایتی عمومی و برپایی انقلاب رنگی برنامه ریزی كرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت: اختلاف آمریكا با روسیه در مورد اقدامات این كشور در اوكراین است. روسیه از امكانات كافی برای تغییر این وضعیت برخوردار است.

وی با بیان این كه روسیه از طریق جدایی طلبان طرفدار خود به مداخله غیرقانونی در امور اوكراین می پردازد، مدعی شد كه نظامیان روس در خاك اوكراین حضور دارند و روسیه تسلیحات سنگین در اختیار شبه نظامیان قرار می دهد.

ساكی افزود: هدف ما پایان دادن به مداخلات روسیه در آمریكا است و واشنگتن قصد جنگیدن با روسیه یا كشورهای دیگر را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در حالی اتهام حضور نیروهای روسیه در شرق اوكراین را تكرار كرد كه مقامهای روس بارها آن را ادعای بی اساس خوانده و اعلام كرده اند كه هیچ نیروی نظامی روسی در مناطق مناقشه در اوكراین حضور ندارد.

ساكی ادعا كرد كه آمریكا می خواهد روسیه كشوری پیشرفته، موفق و در حال شكوفایی باشد.

وی همچنین برای بازگشت ادوارد اسنودن پیمانكار سابق آژانس امنیت ملی آمریكا (كه از دو سال پیش به مسكو پناهنده شده) به آمریكا ابراز علاقه مندی كرد و گفت: خرسند خواهیم بود كه اسنودن در آمریكا محاكمه شود.

اروپام*5*391 **1917

سرخط اخبار جهان