۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81551711
T T
۰ نفر

امدادرساني به 720 مسافر نوروزي در قم

۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81551711
امدادرساني به 720 مسافر نوروزي در قم

قم - ايرنا - معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر قم از امداد رساني به 720 مسافر نوروزي در شش روز نخست اجراي طرح امداد و نجات نوروزي در اين استان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي جمعيت هلال احمر قم، محمدرضا بهرامي در گفت و گويي با اشاره به اينكه طرح امداد و نجات نوروزي از 25 اسفند ماه آغاز شده است، افزود: امدادگران جمعيت هلال احمر قم از ابتداي اجراي طرح تاكنون در 16 حادثه وارد عمل شده‌ و امدادرساني كرده‌اند.

وي با اشاره به عمليات ‌هاي امداد جاده ‌اي، اظهار كرد: در اين عمليات ‌ها 12 نفر به صورت سرپايي درمان شده ‌اند و يك نفر نيز در حادثه كوهستان امدادرساني شده است.

وي با بيان اينكه در طرح امداد و نجات نوروزي 15 دستگاه آمبولانس به كارگيري شده است، گفت: در اين مدت همچنين 11 مورد عمليات رهاسازي توسط امدادگران و نجات گران جمعيت هلال احمر قم انجام شده است.

بهرامي خاطرنشان كرد: 89 تيم عملياتي با 424 نفر امدادگر در اين طرح ارائه خدمت كرده‌ اند.

طرح امدادي و راهنمايي مسافران نوروزي در استان قم كه از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، تا 15 فروردين ماه جاري ادامه خواهد داشت.

در اين طرح 16 پايگاه امدادي در مناطقي از جمله عوارضي قم - تهران، جاده قديم كاشان، جاده قم - گرمسار، برف انبار، دستجرد، خضر نبي(ع)، گازران، قلعه چم، سلفچگان، مسجد مقدس جمكران و امداد هوايي و 25 پايگاه راهنمايي مسافران نيز در مناطق مختلف شهر مستقر شده اند.

روزانه 85 نفر اعم از پزشك، پرستار و امدادگر در اين پايگاه هاي امدادي و 900 نفر از داوطلبان هلال احمر در پايگاه هاي مسافران نورزي به ارايه خدمات مي پردازند. ك/1

/2085/ 1175