كاخ سفید بر حمایت لجستیكی از عربستان در حمله به یمن تاكید كرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری عربستان سعودی روز پنجشنبه نوشت: برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریكا اعلام كرد كه باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا، اوایل صبح امروز طرح حمایت لجستیكی و اطلاعاتی از عملیات طوفان نظامی الحزم عربستان سعودی در خاك یمن را تایید كرد.

این خبرگزاری دولتی در گزارشی از واشنگتن به نقل از میهان افزود: رییس جمهوری آمریكا تاكید كرد كه آمریكا اقدامات حوثی های یمن را علیه رییس جمهوری منتخب این كشور، كه موجب بروز آشوب و بی ثباتی گسترده در یمن و نیز تهدید امنیت و سلامت شهروندان آن شده است، بشدت محكوم می كند.

میهمان ادامه داد: از آنجا كه آمریكا از نزدیك با عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری (مستعفی) یمن و هم پیمانان منطقه ای خود در تماس بود، از كم و كیف حمله هوایی عربستان به خاك یمن خبر داشته است.

وی گفت: كشورهای شورای همكاری خلیج (فارس) و دیگر كشورهای عربی و هم پیمانان آنها با توجه به رو به وخامت گذاشتن اوضاع امنیتی در منطقه برای دفاع از مرزهای عربستان و حمایت از دولت قانونی یمن مجبور به انجام عملیات نظامی در خاك یمن شدند.

سخنگوی شواری امنیت ملی آمریكا در توجیه این اقدام دولتش افزود: همانگونه كه كشورهای شورای همكاری خلیج فارس دیشب اعلام كرده بودند، آنها به درخواست عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن دست به چنین اقدامی زده اند.

پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریكا (كنگره) نیز ساعاتی قبل اعلام كرد، اد رویس رییس كمیته روابط خارجی كنگره، با صدور بیانیه ای خواستار پشتیبانی باراك اوباما از تجاوز نظامی سعودی ها به یمن شد.

در این بیانیه آمده است: 'از آنجا كه تسلط انصارالله بر جنوب یمن هم موجب گسترش ناآرامی ها در آن كشور شد و هم تهدیدی علیه منافع امنیت ملی آمریكا و هم پیمانان منطقه ای آن به شمار می رود، دولت آمریكا باید برای حمایت از منصور هادی، رییس جمهوری تحت حمایت آمریكا همه تلاش خود را بكار بندد.

' از آنجا كه عربستان سعودی به درخواست منصور هادی و با كمك هم پیمانان آمریكا در خلیج فارس به یمن حمله هوایی كرده است، آمریكا برای برخورد با این تهدید باید با كمك های لجستیكی و اطلاعاتی مناسب، از این نیروهای متحد حمایت كند'.

آساق**1378**1479