۶ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۲۴
کد خبر: 81552049
T T
۰ نفر
فرانسه از اقدام تجاوزكارانه كشورهاي عربي عليه يمن استقبال كرد

تهران - ايرنا - خبرگزاري قطر (قانا) روز پنج شنبه در گزارشي از پاريس، از استقبال و حمايت دولت فرانسه از تجاوز پنج كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس به خاك يمن خبر داد.

اين گزارش به نقل از رومين نادال، سخنگوي وزارت خارجه فرانسه از حمايت پاريس از عبد ربه منصور هادي، رييس جمهور مستعفي يمن خبر داد و اقدامات پيشگيرانه براي گسترش بيشتر نفوذ جنبش انصار الله در آن كشور توسط كشورهاي عربي را ستود.

وي ضمن تاكيد مجدد بر مشروعيت حاكميت هادي بر كشورش حتي پس از استعفا از قدرت، افزود: پاريس علاوه بر حمايت از نيروهاي دولتي يمن و حاميان منطقه اي آنها از گروههاي مختلف در اين كشور مي خواهد براي بازگرداندن صلح و ثبات به پاي ميز مذاكره بازگردند.

عربستان سعودي نيمه شب ديشب با حملات هوايي عليه انصارلله در يمن، عمليات يك ائتلاف منطقه اي را براي نجات دولت به مخمصه افتاده عبد ربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن را كه در لبه پرتگاه يك جنگ داخلي قرار گرفته است، آغاز كرد.

خبر اين حملات هوايي توسط سفير سعودي در امريكا و به دنبال آن اعلام شد كه پنج كشور عرب حوزه خليج فارس گفتند به درخواست هادي براي مداخله عليه شبه نظاميان كه به عدن شهري كه رئيس جمهوري مستعفي يمن پس از فرار از صنعا پايتخت يمن در آن پناه گرفته نزديك شده اند ، پاسخ خواهند داد.

قطر، كويت ، بحرين و امارات متحده عربي به همراه عربستان سعودي مدعي شدند كه به درخواست هادي براي حفاظت از يمن و مردمش پاسخ داده و به مواضع حوثي ها در آن كشور حمله كردند.

آساق**1378**3404
۰ نفر