۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81553166
T T
۰ نفر
دیدار وزیران خارجه فرانسه و آلمان با جان كری در لوزان

تهران-ایرنا- یك مقام وزارت خارجه آمریكا گفت: جان كری وزیر خارجه آمریكا امروز (شنبه) در لوزان سوئیس برای ادامه مذاكرات هسته ای ایران با همتایان آلمانی و فرانسوی خود دیدار می كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان، یك مقام وزارت خارجه آمریكا گفت كه كری بعد از دیدار اولیه صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، دیدار جداگانه ای با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دارد.

بر اساس این گزارش، وی قرار است در ناهار كاری با فرانك اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز موضوعات مطرح شده در نشست های روزهای اخیر با هیات ایرانی را بررسی كند.

این مقام آمریكایی افزود: انتظار داریم دیگر وزیران خارجه گروه 1+5 نیز تا روز یكشنبه به لوزان برسند؛ البته اگر برنامه كاری آنان اجازه دهد.

خبرگزاری 'شین هوا'ی چین نیز اعلام كرده است كه 'ونگ یی' وزیر امور خارجه چین روز یكشنبه وارد لوزان سوئیس می شود، در حالیكه سرگئی لاوروف و فیلیپ هاموند وزیران خارجه روسیه و انگلیس نیز طی امروز و فردا احتمالا به دیگر همتایان خود در گروه 1+5 می پیوندند.

مذاكره كنندگان ایرانی از روز چهارشنبه پنجم فروردین در لوزان سوییس به سر می برند. انتظار می رود این دور از گفت و گوها كه به لوزان 2 معروف شده است طی هفته جاری به پایان برسد.

این در حالی است كه حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران جمعه شب گفته بود در سه روز گذشته پیشرفت هایی نسبت به لوزان 1 صورت گرفته ولی هنوز بر سر تحریم ها و تحقیق و توسعه اختلاف وجود دارد. موضوعات ابعاد پیچیده ای دارد و همه تلاش ها در این مذاكرات مبتنی بر یافتن راه حل برای مسائل باقیمانده است.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سؤال كه آیا نسبت به مذاكرات لوزان 1، از اختلافات كاسته شده است؟ عنوان كرد: بله، برای برخی از موضوعات راه حل هایی به دست آمده ولی هنوز مسائل عمده ای وجود دارد كه درباره آن اختلاف نظر هست.

اروپام**9157**1517