۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱:۰۲
کد خبر: 81555527
T T
۰ نفر
منبع اروپایی: گروه 1+5 دومین جلسه هماهنگی خود را برگزار می كند

تهران-ایرنا- خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد، گروه 1+5 در نظر دارد جلسه هماهنگی دیگری برای جمع بندی مذاكرات هسته ای با ایران به زودی برگزار كند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یك منبع دیپلماتیك اروپایی دوشنبه شب به ایتارتاس گفت كه برنامه ریزی نشست هماهنگی انجام شده است.

شش كشور (آمریكا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان ) مذاكره كننده هسته ای با ایران روز دوشنبه در لوزان سوییس جلسه هماهنگی برگزار كردند.

سرگئی ریابكوف مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه روز شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرده بود كه شانس برای تنظیم توافقنامه سیاسی در این دور از مذاكرات بسیار بیشتر از 50 درصد است.

دیمیتری پسكوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هم روز دوشنبه اعلام كرد: مذاكرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مسیر مثبت قرار دارد.

روزنامه رسمی راسیسكایا گازتا روز دوشنبه در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از پسكوف نوشت: علائم مثبتی از مذاكرات لوزان میان ایران و گروه 1+5 به دست می رسد.

وی خاطرنشان كرد: مذاكرات به طور فشرده ادامه دارد. وزیران امورخارجه ایران و كشورهای 1+5 به تلاش های خود ادامه می دهند.

مذاكرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 از پنجشنبه هفته گذشته در لوزان سوییس جریان دارد و طرف های مذاكره كننده برای تنظیم چارچوب اولیه یك توافق جامع گفت و گو می كنند.

شبس**2050**1613