۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۴:۲۴
کد خبر: 81555540
T T
۰ نفر

بعیدی نژاد: امكان تفاهم برسرموضوعات اساسی وجود دارد

۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۴:۲۴
کد خبر: 81555540
بعیدی نژاد: امكان تفاهم برسرموضوعات اساسی وجود دارد

تهران-ایرنا- بعیدی نژاد عضو مذاكره كننده ایران در لوزان سوییس دوشنبه شب گفت كه امكان تفاهم بر سر موضوعات اساسی در دور فعلی وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، حمید بعیدی نژاد‌مدیركل سیاسی وزارت امور خارجه ایران در هتل بوری واژ لوزان و در جمع خبرنگاران گفت كه به ملاقات های بیشتری برای حصول توافق در لوزان سوئیس نیاز است.

مدیركل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه و عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران در لوزان سوییس همچنین از تلاش و جدیت تمامی شركت كنندگان در مذاكرات برای رسیدن به راه حل های موردنظر خبر داد.

وی تصریح كرد كه مذاكرات تا ساعات پایانی دوشنبه ادامه خواهد داشت و ادامه مذاكرات نیز از صبح سه شنبه شروع خواهد شد و احتمال دارد هرلحظه با تحولی مواجه شود.

وی اظهارداشت: متن ‌هایی به صورت مرتب بین هیات های مذاكره كننده مبادله و روی راه‌حل‌ها بحث می‌شود و درواقع جلسات ماراتن وار ادامه می‌یابد تا به توافق نهایی برسیم.

به گفته وی تمامی وزرای امورخارجه شركت كننده در مذاكرات هسته ای ایران در لوزان حضور دارند و سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه برای كاری كه داشت حتما باید به روسیه می‌رفت و گفته است كه هر زمان لازم باشد برمی‌گردد.

وی اظهار امیدواری كرد كه هرچه زودتر به نتیجه مطلوبی برسیم.

بعیدی نژاد در پاسخ به سوالی درمورد وضعیت مذاكرات درصورتی كه تا سه‌شنبه شب به نتیجه نرسد؟ گفت: چنین صحبتی الان نیست كه اگر به نتیجه نرسیم چه می‌شود؟ همه از تلاش و رسیدن به یك راه حل صحبت می كنند بدون اینكه فرصت را از دست بدهند.

بعیدی‌نژاد در خصوص اینكه موارد اختلافی فنی است یا سیاسی گفت: موضوعی كه در سطح وزیران خارجه شركت كننده در مذاكرات مطرح می‌شود ممكن است چارچوب فنی داشته باشد ولی ابعاد سیاسی مهمی دارد كه وزرای خارجه برای رفع موضوعات باقی مانده و پیدا كردن راه حل جدید آنها تلاش می كنند.

بعیدی‌نژاد تاكید كرد كه تا این لحظه هیچ توافق نهایی انجام نشده است .

وانگ لی وزیر خارجه چین نیز از نشانه های مثبتی در مذاكرات ایران و گروه 5+1 خبر داد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز از پیشرفت در مذاكرات هسته ای لوزان ابراز رضایت كرد.

وی گفت كه گروه 5+1 و ایران به مذاكرات فشرده خود ادامه خواهند داد.

خبرگزاری ایتارتاس از احتمال زیاد تصویب توافقنامه سیاسی شاخص های برنامه هسته ای ایران در آینده نزدیك خبر داد كه ممكن است روزسه شنبه در لوزان صورت گیرد.

شش كشور (آمریكا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) مذاكره كننده هسته ای با ایران روز دوشنبه در لوزان سوییس جلسه هماهنگی برگزار كردند.

شبس**2050**1565