۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81557973
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد: تلاش پر زحمت و ایستادگی تیم مذاكره كننده ایران ستودنی است

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: تلاش و مقاومت تیم مذاكره كننده ایران قابل تقدیر است و از عزیزانی كه تعطیلات نوروزی خود را در یك كار پرزحمت و در برابر دشمن در عرصه مذاكرات گذراندند، قدردانی می كنم.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی افزود: امروز نظام ما از دو جهت مورد توجه است نخست از سوی كشورهای مسلمان كه به بیداری رسیده اند و دیگر از سوی دشمنان.

وی اظهار كرد: امروز دشمن جمهوری اسلامی را به عنوان مانع در مسیر جهانخوارگی خود می بیند و در صدد برداشتن این مانع بوده و در این راستا با همه قدرت بسیج شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن در جریان مذاكرات هسته ای اخیر تلاش بسیار كرد كه در یك سنگر سیاسی ما را شكست دهد، اما مقاومت تیم مذاكره كننده ایران باعث شد آنان بیانیه مطبوعاتی صادر كنند.

وی گفت: با وجود صدور این بیانیه وزیر دفاع آمریكا تهدید می كند و با خشونت با این موضوع برخورد می كند كه این امر نشان دادن چنگ و دندان دشمنی آنان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه راه حل عاقلانه برای دشمن آن است كه دشمنی را كنار بگذارد، افزود: آنان می خواهند مذاكره را ابزار اجرای دشمنی و عناد خود قرار دهند و با پنبه سر ببرند كه چنین چیزی امكان پذیر نیست، زیرا در كشور ما رهبری حاذق، هوشیار، حكیم و بینا بر این جریان نظارت می كند و واقف، آگاه و بیدار است.

امام جمعه مشهد در ادامه خطبه ها به شعار سال اشاره كرد و گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت تنها یك شعار نیست بلكه رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان تیزبین نظام كه تمام جریانات پیش رو را با افقی وسیع و گسترده مد نظر دارند این موضوع را به عنوان نقشه راه و راهبرد مشخص و مطرح كردند.

وی اظهار كرد: همدلی و همزبانی دولت و ملت یك تكلیف است كه مقام ولایت آن را هم برای ملت و هم برای دولت تعیین كردند.

وی با بیان اینكه وضعیت خاص ام القرای جهان امروز یعنی جمهوری اسلامی ایران از جمله دلایل این نامگذاری است، افزود: كشور ما مركز تمركز دشمنان است و وقتی قرار شد یك جریان كارگزار نظام مسوولیت اجرای عملیاتی را در چنین موقعیت حساس برای حفظ ارزش های انقلاب و اسلام و توسعه انقلاب داشته باشد، باید جریان حمایت مردمی و ملت همراه این كارگزار باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: دولت هم باید بداند همدلی و همزبانی یك سكه دو رو است كه یك روی آن همدلی و مربوط به درون و روی دیگر همزبانی مربوط به موضعگیری، حرف زدن ها، برخوردها و مقابله كردن هاست.

وی با تاكید بر اینكه همدلی و همزبانی باید از هر دو طرف مردم و دولت باشد، افزود: اگر مردم همدل بوده و حمایت كنند اما دولت به آرمان های انقلابی مردم و مطالبات دینی و مقدس آنان اعتنا نكند و ارزش های معنوی آنان را در نظر نداشته باشد، این همدلی نه تنها مثبت نیست بلكه نتیجه معكوس خواهد داشت.

امام جمعه مشهد ادامه داد: محور همدلی و همزبانی دولت و ملت، بندگی خدا، كمك به بیچارگان، حفظ ارزش های قدسی و دینی و پیشگیری از ناهنجاری های ضد ارزشی است.

وی همچنین با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: سركوب ملت به پا خاسته یمن كه می خواهند بر سرنوشت خود حاكم باشند موجب قربانی شدن بسیاری از مردم این كشور از جمله 66 كودك شده است.

وی افزود: امروز شاهد مصداق عینی 'الكفر ملت واحده' در روی زمین هستیم بطوریكه خادم الحرمین در كنار نتانیاهو و شیمون پرز ایستاده و با اسلام و مسلمانان می جنگد.

خطیب جمعه مشهد گفت: آنان دست به دست هم داده و برای مسلمان كشی به راه افتاده اند و شاهدیم كه مردم به پا خاسته بحرین نیز قربانی این آل شیطانی و آل خلیفه می شوند.

وی ادامه داد: امروز چشم های مسلمانان به ما است و با توجه به تاكید رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال باید با همدلی و همزبانی از آنان حمایت كنیم.

1906/7498/6053/1756
۰ نفر