۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81559053
T T
۰ نفر

افت قیمت مرغ به كمتر از 7 هزار تومان

۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81559053
افت قیمت مرغ به كمتر از 7 هزار تومان

تهران - ایرنا - دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: با كاهش تقاضا در بازار، روز جاری(شنبه) قیمت گوشت مرغ برای مصرف كنندگان به 6500 تا 7 هزارتومان رسید كه طی هفته های آتی نیز این روند ادامه خواهد یافت.

سعید اصغری فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: هر ساله اوج قیمت گوشت مرغ در روزهای پایانی سال از 21 اسفندماه آغاز می شود كه امسال از اواسط بهمن ماه این افزایش قیمت رخ داد و هم اكنون نیز به دلیل كاهش تقاضا و توان خرید مردم نرخ این محصول روند نزولی به خود گرفته است.

وی تصریح كرد: این در حالیست كه با وجود كاهش قیمت مرغ در بازار، همچنان شركت پشتیبانی امور دام مبادرت به توزیع مرغ منجمد در بازار دارد در حالی كه باید برای جلوگیری از افت شدید قیمت و پیشگیری از ضرر تولیدكنندگان از عرضه مرغ منجمد در بازار خودداری شود.

وی پیش بینی كرد: با توجه به كاهش توان خرید مردم، نرخ مرغ روند كاهشی با شیب كم را تا ماه مبارك رمضان دنبال خواهد كرد چرا كه با نزدیك شدن ماه رمضان علاوه بر افزایش مصرف، احتمال ورود شركت پشتیبانی امور دام برای خرید و جمع آوری مرغ برای تنظیم بازار در این ماه وجود دارد كه هر دو عامل در افزایش نرخ این محصول تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینكه مشكل اصلی بازار فعلی مرغ نوسان قیمت این محصول است، گفت: توسعه شركت های زنجیره ای تولید مرغ یكی از راهكارهای ثبات نرخ این محصول است كه با توسعه این شبكه ها در كشور به طور حتم گوشت مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف كنندگان می رسد.

به گفته وی، هم اكنون قیمت منطقی هر كیلوگرم مرغ زنده میانگین كشوری در محل مرغداری بین 4700 تا 4800 تومان است در حالی كه با حضور دلالان و واسطه گران این محصول با قیمت بالاتری به دست مصرف كنندگان می رسد.

وی مصرف گوشت مرغ منجمد را بهتر از مصرف گوشت گرم دانست و افزود: متاسفانه به دلیل عادت داشتن ذائقه مردم به مصرف گوشت گرم، عرضه گوشت مرغ منجمد توسط شركت پشتیبانی امور دام تاثیر چندانی در تنظیم بازار این محصول نداشته است.

وی اضافه كرد: گوشت مرغ منجمد نیز همانند گوشت قرمز در صورت انجماد علاوه بر از بین رفتن برخی میكروب ها و بیماری ها و حفظ ارزش غذایی از ضریب كیفیت بالاتر و هضم بهتر نسبت به گوشت گرم برخوردار است.

وی گفت: در تمام كشورهای دنیا از گوشت منجمد نیز استفاده می شود اما در كشور ما ذائقه مردم بیشتر به مصرف گوشت گرم گرایش دارد.

اصغری فرد، براین باور است كه مردم باید ذائقه خود را به سمت مصرف گوشت مرغ منجمد با وزن پائین سوق دهند.

به گزارش ایرنا، امروز میانگین قیمت هر كیلوگرم مرغ زنده كشوری در محل مرغداری ها بین 4600 تا 4700 تومان به فروش رسید و با قیمت 6400 تا 7 هزار تومان نیز در بازار مصرف عرضه شد.

این درحالیست كه در روزهای پایانی سال 93، قیمت هر كیلوگرم مرغ زنده حداكثر 5200 تومان بود و هر كیلوگرم از این محصول در بازار مصرف 8 تا 10 هزار تومان نیز به فروش رسید.

اقتصام(4)9186**1558
۰ نفر