۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81559228
T T
۰ نفر

درمان سرطان مغز با ویروس فلج اطفال

۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81559228
درمان سرطان مغز با ویروس فلج اطفال

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه دوك ایالت كارولینای شمالی، با استفاده از ویروس فلج اطفال كه باز مهندسی ژنتیكی شده است، موفق به درمان سرطان مغز شدند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، سرطان مغز معمولا با عنوان گلیوبلاستوما شناخته می شود. بر اساس گزارش مركز سرطان آمریكا، در سال 2004 حدود 124 هزار نفر با این بیماری تشخیص داده شدند.

درسال 2012 تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریكا حدود 23 هزار نفر گزارش شد و قربانیان حدود 13 هزار و 700 نفر بودند. این آمار نشان می دهد كه این بیماری یكی از كشنده ترین اشكال سرطان است.

در انواع سرطان ها، یك سپر حفاظتی، تومور را احاطه می كند و باعث می شود كه تومور از دید سیستم ایمنی بدن، نامرئی شود.

محققان با استفاده از ویروس فلج اطفال بازمهندسی ژنتیكی شده، این سپر محافظ را نابود كرده اند و اجازه داده اند كه سیستم ایمنی بدن این عامل خارجی را ببیند و به آن حمله كند.

ویروس مهندسی ژنتیكی شده فلج اطفال PVS-RIPO نام دارد و آزمایش های بالینی انجام شده روی انسان و مدل های حیوانی نشان می دهد كه این ویروس نه تنها سلول های سرطانی را سمی می كند، بلكه از تولید مثل آنان نیز جلوگیری می كند.

مطالعات نشان می دهد كه این ویروس در درمان سرطان سینه، پروستات، ریه، روده و پانكراس نیز موثر است.

این تیم تحقیقاتی در انتظار تایید سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) برای ورود دستاورد خود به بازار هستند.

فلج اطفال یك بیماری عفونی ویروسی است كه منجر به معلولیت و مرگ می شود. پس از تلاش های جهانی برای ریشه كن كردن این بیماری، تعداد مبتلایان از 350 هزار نفر در سال 1988 میلادی، به 416 نفر در سال 2013 میلادی رسیده است.

علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر