۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81559433
T T
۰ نفر
مدرسه ای كه با قلك ها و دست های كوچك دانش آموزان خیر ساخته شد

اردبیل - ایرنا - قلك هایشان را شكستند ، پول های توجیبی خود را روی هم گذاشتند و با دست های كوچكشان خشت روی خشت گذاشته و مدرسه ای صدها كیلومتر دورتر از پایتخت و در دامنه سبلان برای همسن و سالان خود ساختند.

دانش آموزان مدرسه ادب تهران والدین خود را هم برای مشاركت مالی در ساخت مدرسه ای در روستای مزرعه خلف مشگین شهر متقاعد كردند و هم آنها را راضی كردند كه تابستان در سفری به دامنه سبلان در ساخت مدرسه این روستا نیز مشاركت كنند.

80 دانش آموز تهرانی تابستان 93 در سفر به روستای مزرعه خلف از صبح تا شب عرق ریختند و اكنون نتیجه بخشش مالی و عرق جبین آنها مدرسه ای مقاوم و مستحكم است كه در میان ساختمان های كاهگلی روستا چون نگینی می درخشد.

مدرسه روستای مزرعه خلف جزو مدارس قدیمی و در حال تخریب این شهرستان بود كه به دلیل وضعیت نامناسب هموار مورد انتقاد اهالی روستا به ویژه اولیا و دانش آموزان قرار می گرفت و اكنون این مدرسه در كوتاه ترین زمان ممكن تكمیل و تجهیز شده و پذیرای دانش آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه می باشد.

دانش آموزان دبیرستان روستای مزرعه خلف مشگین شهر روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان مدرسه تنها كاری كه برای قدردانی از همسن و سال های تهرانی خود می توانستند انجام دهند این بود كه رو به دوربین های تلویزیون دسته جمعی فریاد زدند كه

'دانش آموزان مدرسه ادب تهران تشكر - تشكر'.

مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر در آیین افتتاح این دبیرستان گفت: این مدرسه با زیربنای 310 متر مربع با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 500 میلیون ریال توسط دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران ساخته شده است.

محمد رسول حسین نژاد افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز مشگین شهر با اولیا و مربیان مدرسه غیر انتفاعی ادب تهران هماهنگی كرده و 80 دانش آموز تهرانی در این روستا حاضر شده و علاوه بر تقبل هزینه احداث مدرسه خود نیز در ساخت بنا مشاركت كردند.

شهرستان مشگین شهر در 85 كیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه سبلان قرار دارد.

7117/6018/6016