۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 81560854
T T
۰ نفر

تهران ميزبان چهارمين كنگره ملي گياهان دارويي

۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 81560854
تهران ميزبان چهارمين كنگره ملي گياهان دارويي

تهران-ايرنا-چهارمين كنگره ملي گياهان دارويي با حضور توليد و صادر كنندگان اين حوزه از 22 تا 23 ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي بين المللي رازي تهران برگزار مي شود.

دبيرعلمي چهارمين كنگره ملي گياهان دارويي روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا گفت: حدود 2 هزار مقاله به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده كه هزار و 200 مقاله از سوي داوران پذيرفته شده است.

پيمان صالحي اظهار كرد: از مجموعه مقالات پذيرفته شده حدود 50 مقاله به صورت سخنراني و بقيه به صورت پوستر در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد.

وي، كشاورزي و منابع طبيعي، داروسازي- پزشكي و دامپزشكي، علوم پايه و صنعت و اقتصاد را از جمله محورهاي اين كنگره اعلام كرد و افزود: بيشترين مقالات در بخش كشاورزي و منابع طبيعي دريافت شده است.

صالحي، همايش را محلي مناسب براي تضارب آرا، اشتراك گذاشتن يافته هاي علمي و ارايه آخرين دستاوردها اعلام كرد و گفت: جمعي از متخصصان شامل استادان و دانشجويان و توليد و صادركنندگان گياهان دارويي در اين كنگره حضور فعال دارند.

وي ادامه داد:تجاري سازي، توليد، صادرات و واردات گياهان دارويي از مهمترين موضوعاتي است كه در اين گنگره به آن پرداخته مي شود.

دبيرعلمي چهارمين كنگره ملي گياهان دارويي، برپايي نمايشگاه و نشست با صنعتگران را از جمله برنامه هاي جانبي اين كنگره برشمرد و بيان كرد: اين نشست به منطور بررسي چالش هاي صنعت گياهان دارويي با حضور صنعتگران برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به در نظر گرفتن امتياز بازآموزي براي شركت كنندگان از سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي و سازمان نظام دامپزشكي، گفت: براي سازمان نظام دامپزشكي 20 امتياز و نيز سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي گواهي معادل 6 ساعت صادر مي شود و همچنين پيگيري براي اخذ مجوز امتياز بازآموزي پزشكان و داروسازان ادامه دارد.

علمي (4) ** 1201 **1440
۰ نفر