۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۸
کد خبر: 81560857
T T
۰ نفر
اعزام بیش از یكهزار دانشجوی سیستان وبلوچستان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

زاهدان - ایرنا- مسوول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: یكهزار و640 دانشجو در استان سال 93 در قالب كاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب كشور اعزام شدند.

علیرضا كیخا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام كاروان های راهیان نور دانشجویی برای بازدید از مناطق عملیاتی بازمانده از دوران هشت سال دفاع مقدس هر ساله در اسفند ماه انجام می شود.

وی اظهار كرد: این دانشجویان با 41 دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار 240 دانشجوی اهل تسنن سیستان و بلوچستان در قالب كاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب كشور اعزام شدند.

وی گفت: ایجاد روحیه خودباوری، آشنایی با فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت، تبیین زوایای مختلف و پنهان جنگ تحمیلی و آشنایی با واقعیت ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان استان در مدت هفت روز سفر خود به جنوب كشور از مناطق عملیاتی شلمچه، دو كوهه، طلایه، فتح المبین، هویزه و اروند بازمانده از دوره هشت سال دفاع مقدس دیدن كردند.

وی خاطر نشان كرد: با توجه به استقبال با شكوه دانشجویان اهل تسنن و تشیع سیستان و بلوچستان از این سفر معنوی، بسیج دانشجویی استان در نظر دارد از امسال با افزایش نفرات اعزامی، برنامه اعزام دانشجویان را از این پس علاوه بر اسفند ماه هر سال در تابستان نیز انجام دهد.

حدود 100هزار دانشجو در دانشگاهها و مراكز آموزش عالی سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.

7316 / 6081/ 6075
۰ نفر