۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 81560860
T T
۰ نفر
ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآورده خام دامی در استان سمنان در نوروز

سمنان - ایرنا - مدیر كل دامپزشكی استان سمنان از ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآورده خام دامی در اجرای طرح تشدید نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی 94 در این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان سمنان، محمد سعیدی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بر فعالیت 968 مركز عرضه و بسته‌بندی فرآورده های خام دامی در این استان نظارت و بازرسی شد.

وی افزود: طرح تشدید نظارتی اداره كل دامپزشكی استان سمنان از بیستم اسفند سال گذشته لغایت چهاردهم فروردین سال 94 به اجرا درآمد و12 فقره از پرونده های متخلفین به مراجع قضایی معرفی و دو واحد نیز تعطیل شد.

وی خاطرنشان كرد: بازرسین بهداشتی دامپزشكی در اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشكی بر مراكز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده های خام دامی نظیر رستوران ها، كشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه ها، قصابی، مرغ فروشی، مراكز بسته‌بندی گوشت و مراكز عرضه بازدیدهای سرزده داشتند.

سعیدی گفت: این بازرسین بهداشتی در این مراكز بر نحوه عرضه فرآورده های خام دامی به صورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفین بهداشتی برخورد قانونی داشتند.

وی از فعالیت 13 اكیپ ثابت و سیار نظارتی متشكل از كارشناسان و دامپزشكان در دو شیف كاری در اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی در استان سمنان خبر داد.

وی افزود: در طول اجرای این طرح بازرسین بهداشتی دامپزشكی با دو هزار و 800 نفر ساعت كار، در قالب اكیپ های ثابت و سیار توانستند ضمن بازدید از این مراكز، با موارد مشكوك برخورد قانونی كنند.

مدیركل دامپزشكی استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی، مراتب را در مركز این استان از طریق سامانه رایگان 1512 و در شهرستانها به ادارات دامپزشكی اطلاع رسانی كنند.ك/1

6103