۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۶
کد خبر: 81560868
T T
۰ نفر
رييس صنعت، معدن وتجارت بوشهر:با لغو تحريم ها اقتصاد اين استان شكوفا مي شود

بوشهر - ايرنا - رييس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: با برداشتن تحريم ها اقتصاد استان شكوفا مي شود.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از سيد حسين حسيني محمدي افزود: لغو رفت و آمد به كشورهاي همسايه آسان تر، نقل و انتقال پول راحت تر و كالاهاي ايراني با سهولت و قابليت رقابتي بيشتر در بازارهاي جهاني عرضه خواهد شد.

وي اضافه كرد: هم اكنون كالاهاي صادراتي درشرايط تحريم با واسطه و با چندين تغيير و جابه جايي به بازار هدف ارسال مي شد كه با برداشته شدن تحريم ها براحتي و با هزينه كمتر به بازارهاي جهاني ارسال مي شود.

حسيني محمدي ادامه داد: همچنين با برداشته شدن تحريم ها خطوط كشتيراني به بنادر كشورمان رفت و آمد خواهند كرد و هزينه حمل كالا رقابتي و هزينه تجارت با توجه به حذف واسطه ها، سهولت نقل و انتقال مبادلات بانكي و امكان استفاده از سوئيفت (جامعه جهاني ارتباطات مالي بين بانكي) براي كالاهاي وارداتي و صادراتي كاهش مي يابد.

وي اظهار كرد: درنهايت اين موضوع باعث بهبود چشمگير رتبه تجارت فرامرزي خواهد شد و مجموع اين عوامل سرمايه گذاري را اقتصادي تر خواهد كرد.

حسيني محمدي گفت: علاوه براين پس از برداشته شدن تحريم ها به طور حتم بازار هدف صادرات كالاهاي استان بوشهر از جمله آبزيان و محصولات پتروشيمي در اروپا گسترش يافته و بازار خوبي پيدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه آثار ناشي از برداشته شدن تحريم ها براقتصاد اين استان كمك مي كند بيان كرد: از آنجايي كه بوشهر از استانهاي است كه سرمايه گذاران خارجي به آن علاقه بسياري نشان مي دهند، برداشته شدن تحريم ها با توجه به وجود مزيت هاي رقابتي، زمينه ها و زير ساخت هاي اقتصادي مناسب سبب جذب سرمايه گذاران خارجي مي شود كه رونق اقتصادي، توليد و اشتغال و رفاه اجتماعي را درپي خواهد داشت.

وي اضافه كرد: همچنين ماشين آلات و كالاهاي سرمايه اي واسطه اي با تكنولوژي هاي جديد و پيشرفته از كشورهاي توليد كننده و داراي تكنولوژي به صورت مستقيم خريداري و فازهاي پارس جنوبي و پارس شمالي سريعتر به بهره برداري خواهند رسيد.

حسيني محمدي افزود: درآن شرايط زمينه سرمايه گذاري شركت هاي بزرگ دنيا درحوزه هاي نفت و گاز در استان بوشهر فراهم مي شود. ك/1

6043