۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۳۴
کد خبر: 81560876
T T
۰ نفر
تقاضای شركت های معتبر اروپایی برای حضور در صنعت بیمه پس از بیانیه سوئیس

تهران - ایرنا - رئیس كل بیمه مركزی گفت: در همین دو سه روز اخیر و پس از بیانیه سوئیس، با تقاضاها و مراجعه های حضوری متعددی از سوی شركت های معتبر اروپایی برای فعالیت در صنعت بیمه كشور مواجه شده ایم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد ابراهیم امین در جمع خبرنگاران، با اشاره به بیانیه سوئیس و پس از توافق هسته ای احتمالی آتی، افزود:‌ اگر توافق هسته ای نهایی و تحریم ها از صنعت بیمه برداشته شود، بیش از آنكه ما برای عرضه ریسك به بازار بین المللی نیازمند باشیم به سرمایه گذاری، فناوری و مشاركت شركت های خارجی در صنعت بیمه داخلی نیاز داریم.

رئیس كل بیمه مركزی ایران با تاكید بر اینكه در دوران تحریم نیاز صنعت بیمه كشور تامین شد، گفت:‌ با این وجود نگهداری ریسك بیمه ای در داخل كشور خلاف منطق بیمه ای است و ما هم باید به بازار جهانی بیمه عرضه كنیم و هم خریدار بیمه های خارجی باشیم.



** آغاز به كار سه شركت جدید بیمه ای

رئیس كل بیمه مركزی ایران در ادامه از آغاز بكار سه شركت جدید بیمه ای در سال جاری خبر داد و گفت:‌ تاسیس این سه شركت در شورای عالی بیمه تصویب شد و در حال طی كردن مراحل قانونی و نهایی برای آغاز فعالیت و ورود به بازار بیمه كشور هستند.



** پرداخت 150میلیارد تومان به خسارت دیدگان بیمه توسعه

وی درباره آخرین وضعیت خسارت دیدگان شركت بیمه توسعه، اظهار داشت:‌ تاكنون 150 میلیارد تومان به خسارت دیدگان این شركت پرداخت شده و بقیه پرونده ها نیز در سراسر كشور در حال بررسی است.

امین افزود: با مصوبه شورای عالی بیمه، مسئولیت پرداخت خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه به شركت بیمه ایران با تعهد تامین مالی بیمه مركزی واگذار شده است.

وی با بیان آنكه نباید در این جریان كسانی كه در اداره بیمه توسعه و بهره برداری از منابع آن شركت كوتاهی داشتند، منتفع شوند،‌ تصریح كرد در مصوبه شورای عالی بیمه تاكید شد بیمه ایران علاوه بر دریافت سهم تعهدات مالی بیمه مركزی، با دستور قاضی، اموال و دارایی های بیمه توسعه را برای پرداخت خسارت زیان دیدگان در اختیار بگیرد.



** بیمه طلایی فرهنگیان و آتیه سازان حافظ ارتباطی با بیمه مركزی ندارد

رئیس كل بیمه مركزی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان و موضوع شركت آتیه سازان هم گفت: به بیمه مركزی ایران ارتباطی ندارد و مرجع رسیدگی وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی است.



** بیمه دی بحران را پشت سر گذاشت

امین درباره برخی مسایل پیش آمده برای شركت بیمه دی در سال گذشته نیز گفت:‌ بیمه دی سال گذشته به دلیل مشكلات مالی در پرداخت تعهدات مشكل داشت اما تفاوتش با بیمه توسعه آن بود كه سهامدارانش برای حل مشكلات با بیمه مركزی همراهی كردند.

رئیس كل بیمه مركزی ایران افزود: هم بیمه مركزی كمك كرد و هم سهامداران بیمه دی با آوردن سرمایه جدید بحران را پشت سرگذاشتند و در روزهای آخر 93 افزایش سرمایه شركت بیمه دی نیز نهایی شد لذا در سال 94 با افزایش سرمایه و اقدامات مدیریتی صورت گرفته در این شركت، نگرانی از این بابت نداریم.

اقتصام(3)9141**1558
۰ نفر