۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴
کد خبر: 81560972
T T
۰ نفر

سه خبر كوتاه از شرق گيلان

۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴
کد خبر: 81560972
سه خبر كوتاه از شرق گيلان

رشت - ايرنا - مشاور فرماندار رودسر در امور بانوان طي نشستي به مناسبت گراميداشت هفته زن از اجراي بيش از 20عنوان برنامه فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا، هاجر اصغري در نشست هماهنگي با مشاوران بانوان اداره ها و نهادهاي اين شهرستان با تاكيد بر اين كه اساس و بنيان برنامه هاي هفته زن بايد مبتني بر ارتقاي سلامت و نشاط افزايي در جامعه باشد، اظهار كرد: در هفته زن برنامه هايي در شان و شخصيت بانوان پيش بيني شده كه همه بايد به صورت تخصصي به آن بپردازند.

وي با بيان اينكه زنان جامعه اسلامي بايد از زندگي حضرت فاطمه زهرا (س) الگو گرفته و آن را در جامعه گسترش دهند، افزود: در اين صورت است كه مي توانيم به كمال و سعادت واقعي برسيم.

وي در ادامه به عمده برنامه هاي هفته زن در اين شهرستان اشاره و از جمله آنها را نشست هاي فرهنگي، سياسي، همايش تبيين و جايگاه زن در عرصه مقاومت، ايثار و شهادت، ديدار با خانواده هاي شاهد، ايثارگر، همايش مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم ، جشن كوكبان اسلامي، جشنواره غذاهاي سنتي، پياده روي خانوادگي، ويزيت رايگان بيماران و چندين برنامه ديگر اعلام كرد.

وي در پايان لزوم نامگذاري يكي از خيابانها اين شهرستان به نام مادر و نيز احداث يك پارك با نام بانوان به منظور حفظ و شان و كرامت زن را مورد تاكيد قرار دارد.

هفته زن از روز جمعه 21فروردين ماه به مناسبت سالروز ولات حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز مي شود.

شهرستان رودسر در شرق استان گيلان قرار دارد.ك/2

********

آستانه - رييس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه اشرفيه گفت: در راستاي اجراي طرح ويژه نظارتي نوروز يكهزار و 650 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي اين شهرستان صورت گرفته است.

محمدرضا حاميان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اين طرح از پانزدهم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردين سال جديد ادامه داشت، اظهار كرد: در اجراي اين طرح روزانه هفت نفر از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنين مجمع امور صنفي شهرستان در زمينه نظارت و بازرسي از واحدهاي صنفي فعاليت داشته اند.

وي هدف از اجراي اين طرح را كنترل بازار در ايام سال جديد و حمايت از مصرف كنندگان عنوان كرد و يادآور شد: در اين طرح واحدهاي صنفي ارائه كننده كالا و خدمات چون پوشاك ، ميوه ، آجيل، خرازي، مرغ و گوشت مورد بازرسي قرار گرفتند.

وي با بيان اينكه در اين طرح تعداد 95 متخلف صنفي از سوي بازرسان شناسايي شدند، افزود: اين واحدهاي صنفي متخلف به پرداخت بيش از 100 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شدند.

حاميان در ادامه درج نكردن قيمت، گرانفروشي و كم فروشي را از مهمترين موارد تخلف اين واحدهاي متخلف عنوان و تصريح كرد: همچنين در ايام نوروز امسال تعداد 29 مورد گشت مشترك با همكاري اداره صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفي، تعزيرات، مركز بهداشت، ميراث فرهنگي، دامپزشكي، جهاد كشاورزي در سطح اين شهرستان انجام گرفته است.

وي با بيان اينكه هم اكنون حدود پنج هزار واحد صنفي در شهرستان آستانه اشرفيه فعاليت دارند، يادآور شد: همچنين همزمان با فرارسيدن سال نو امسال حدود 13 تن سيب و پرتقال و 12 تن گوشت مرغ منجمد در شهرستان جذب و با نرخ مناسب در بين مصرف كنندگان توزيع شده است.

شهرستان آستانه اشرفيه در شرق گيلان قرار دارد. ك/3

*******

املش - مدير جهاد كشاورزي املش از خزانه گيري نيمي از مزارع شاليزاري اين شهرستان خبر داد.

مسعود اميربنده اي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه شخم اول به طور كامل در مزارع شاليزاري املش انجام شده است، بيان كرد: خزانه گيري باقي زمين هاي شاليزاري اين شهرستان ادامه دارد.

وي همچنين با اشاره به اينكه مراحل توزيع كود از سوي تعاوني ها ادامه دارد، افزود: تا امروز يكهزار و 265تن انواع كود شيميايي بين كشاورزان املشي توزيع شده و ساير كشاورزان جهت دريافت كود براي مزارع خود با مراجعه به جهاد كشاورزي با دريافت حواله به تعاوني ها براي اين امر اقدام كنند.

شهرستان املش با سه هزار و500 هكتار مزارع شاليزاري در شرق مركز گيلان واقع شده است.ك/3

3019/7287/7291/6158