۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81561142
T T
۰ نفر

فانی: كانون پرورش فكری برای نظام آموزشی یك فرصت است

۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81561142
فانی: كانون پرورش فكری برای نظام آموزشی یك فرصت است

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را برای نظام آموزشی كشور یك فرصت خواند و بر اهمیت ورود تولیدات كانون به مدارس تاكید كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی اصغر فانی در دیدار نوروزی با مدیر عامل و مسوولان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، گفت: خروجی‌های كانون می‌تواند بهترین جاذبه‌ها را برای دانش آموزان فراهم آورد.

وی ادامه داد: ضروری است كانون پرورش فكری و معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش زمینه‌های ورود این محصولات را به مدارس فراهم كنند.

وزیر آموزش و پرورش تولیدات كانون را محصولاتی ارزشمند دانست كه برای دانش‌آموزان در سطوح مختلف تحصیلی قابل استفاده است و تصریح كرد: علاوه بر تولیدات باید از تجربه‌های كانون زبان ایران هم برای آموزش زبان به دانش‌آموزان استفاده شود.

فانی با بیان اینكه مشكل توسعه‌ فعالیت‌های كانون زبان، جذب مدرسانی در سطح و تراز علمی این موسسه است، از كانون زبان به عنوان یك مجموعه انقلابی كه محتوایی مناسب تولید می‌كند و مورد اعتماد خانواده‌هاست یاد كرد كه می‌تواند از ظرفیت‌های مدارس و معلمان آن برای آموزش زبان به دانش‌آموزان استفاده كند.

به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، وی با تاكید بر اینكه برای ورود به جهان آینده نیازمند بالابردن توانایی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان كشور هستیم، خاطرنشان كرد: مدرك زبان از سوی كانون زبان ایران و مدرك مهارت‌های هفت‌گانه رایانه‌ای (ICDL) از سوی وزارت آموزش و پرورش در كنار یك دیپلم تحصیلی باعث می‌شود جوانان ایرانی در آینده كمتر با مشكل بیكاری روبرو شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این وزارتخانه در سال گذشته زیرساخت‌های ارزشمندی در حوزه‌های آموزشی ایجاد كرده است كه باید از آن به خوبی استفاده كنیم.

فانی تصریح كرد: این زیرساخت‌ها با صرف هزینه و مبتنی بر مطالعات علمی و استفاده از تجربه‌ها پی‌ریزی شده و برای طراحی آن نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو مورد مطالعه قرار گرفته است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569