۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۲
کد خبر: 81562139
T T
۰ نفر
حملات عربستان به یمن تاكنون بیش از دو هزار كشته و زخمی برجای گذاشته است

تهران - ایرنا - پایگاه خبری اخبار الساعه امارات روز سه شنبه با ارایه آماری به نقل از سازمان 'بیت الحریه یمن' نوشت: حملات هوایی عربستان و كشورهای همپیمان ریاض به یمن موسوم به عملیات 'طوفان قاطعیت' تاكنون بیش از دو هزار كشته و زخمی برجای گذاشته است.

این پایگاه خبری افزود: این حملات كه به انهدام تاسیسات زیر بنایی و خدماتی یمن انجامیده، فاجعه ای انسانی را نیز به دنبال داشته و تاكنون 857 غیرنظامی از جمله 160 كودك را به كشتن داده است

تعداد زیادی از كشته شدگان حملات هوایی عربستان به یمن نیز زنان و سالمندان هستند.

سازمان بیت الحریه (خانه آزادی) یمن در گزارش خود افزود: در حملات هوایی و دریایی عربستان و كشورهای همپیمان به یمن، همچنین هزار و 214 نفر از جمله 208 كودك و 186 زن مجروح شده اند.

این گزارش افزود: در حملات هوایی عربستان به یمن همچنین 111 مجتمع مسكونی شامل 936 واحد منهدم شده است. در این حملات به 17 واحد مسكونی در حالی كه غیرنظامیان در آن اسكان داشتند، حمله شده كه تمامی آنها كشته شده اند .

بیت الحریه اضافه كرد: بین 10 تا 15 هزار خانوار یمنی نیز در اثر حملات مكرر هواپیماهای سعودی مجبور به ترك خانه های خود شده اند و بیش از 80 مورد از تاسیسات زیربنایی و خدماتی این كشور نیز ویران شده است.

عربستان با همراهی 9 كشور عرب منطقه خلیج فارس از 13 روز پیش تاكنون حملاتی را از هوا و دریا علیه مردم یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور، آغاز كرده است .

**خاورم*1653**1651
۰ نفر