۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۴
کد خبر: 81562157
T T
۰ نفر

مراسم روز جهاني تنيس روي ميز در اصفهان برگزار شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۴
کد خبر: 81562157
مراسم روز جهاني تنيس روي ميز در اصفهان برگزار شد

اصفهان- ايرنا- مراسم روز جهاني تنيس روي ميز عصرروز دوشنبه براي نخستين بار در كشور در شهر اصفهان و در كنار پل تاريخي خواجوبرگزار شد.

به گزارش ايرنا، فدراسيون جهاني تنيس روي ميز با هماهنگي سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل متحد (UNESCO) براي نخستين بار ششم آوريل مصادف با هفدهم فروردين ماه را به نام روز جهاني تنيس روي ميز نام گذاري كرد.

جشنواره ها و مسابقات ورزشي تنيس روي ميز به اين مناسبت و با شعار 'تنيس روي ميز، براي من و همه' در كشورهاي مختلف جهان برگزار شد.

استان اصفهان نيز به عنوان تنها استان كشور، هفدهم فروردين مراسم روز جهاني تنيس روي ميز را با حضور شاهرخ شهنازي دبيركل كميته ملي المپيك و قائم مقام كنفدراسيون تنيس روي ميز آسيا، مديركل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، جمعي از مسوولان، مربيان، ورزشكاران، ملي پوشان اين رشته و با استقبال عموم مردم شهر اصفهان در ضلع جنوبي پل خواجو برگزار كرد.

مديركل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در اين مراسم گفت: رشته تنيس روي ميز ورزشي زيبا، شادي آفرين ارزان قيمت است كه با كمترين امكانات و حتي در پارك ها مي توان به آن پرداخت.

محمد سلطان حسيني افزود: هدف از برگزاري مراسم روز جهاني تنيس روي ميز در اصفهان شناساندن بيشتر و بهتر اين ورزش به مردم اصفهان است.

وي بيان كرد: اين برنامه تنها برنامه روز جهاني تنيس روي ميز در كل كشور است كه با شعار تنيس روي ميز براي من و همه در فضايي عمومي و با حضور مردم شهر اصفهان برگزار شد.

در اين مراسم سجاد حسيني، منصوره رضايي و فرقداني از ملي پوشان اصفهاني تنيس روي ميز حضور داشتند.

ملي پوشان تنيس روي ميز كشور پس از حضور در اردوهاي آمادگي در كشورهاي مجارستان، بلژيك و ايران، قرار است ارديبهشت سال جاري در رقابت هاي جهاني چين شركت كنند.

تنيس روي ميز از اواخر قرن نوزدهم پا به عرصه وجود گذاشت و به مرور زمان اين ورزش كه يك نوع تفريح خصوصي و خاص طبقه اشراف بود به يك ورزش عمومي تبديل شد .

تنيس روي ميز يا پينگ پنگ ورزشي است كه روي ميز انجام مي‌شود و دو يا چهار بازيكن در آن مشاركت دارند و هر بازيكن يك راكت دارد و با بهره گيري از آن به توپ ضربه مي‌زند.

پ/7135/ 6022