۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81562426
T T
۰ نفر

طی یك هفته

132 فلسطینی بازداشت شدند

۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81562426
132 فلسطینی بازداشت شدند

تهران – ایرنا – دفتر هماهنگی های بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین اعلام كرد كه نظامیان صهیونیست ظرف یك هفته، طی 110 مورد یورش به خانه فلسطینیان در كرانه باختری 132 فلسطینی را بازداشت كردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، گزارش هفتگی این نهاد بین المللی به دوره هفت روزه 24 الی 30 مارس (4 – 10 فروردین) مربوط می شود.

بر اساس گزارش مذكور، طی این دوره هفت روزه، 64 فلسطینی از جمله 5 كودك در نقاط مختلف اراضی اشغالی فلسطین زخمی شدند و یكی از جوانان زخمی شده به دست نظامیان صهیونیست در هفته قبل از آن به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

بر اساس اعلام این دفتر، بیشتر موارد مصدومیت در جریان تظاهرات های روز زمین در كرانه باختری و نیز منطقه دسترسی محدود نوار غزه رخ داده است.

روز زمین سالروز اعتصاب عمومی و راهپیمایی اعتراضی به اشغالگری رژیم صهیونیستی در 30 مارس 1976 و شهادت شش فلسطینی است.

دیگر موارد بازداشت فلسطینیان نیز در تظاهرات های هفتگی آن ها در اعتراض به ساخت دیوار حایل در اراضی روستای بلعین رام الله، شهرك سازی ها در منطقه نبی صالح و نیز بسته شدن یكی از مسیرهای اصلی به روستای كفر قدوم قلقیلیه صورت گرفته است.

بر اساس گزارش مذكور، ظرف این مدت رژیم صهیونیستی سه ساختمان فلسطینیان را در روستایی در نزدیكی جنین ویران كرد.

دفتر هماهنگی های بشردوستانه سازمان ملل همچنین اعلام كرد كه گذرگاه رفح نیز كه تنها دسترسی فلسطینیان ساكن غزه به جهان خارج است، در بازه زمانی ذكر شده گذشته بسته بود.

خاورم**9156**7074**1566
۰ نفر