۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۵۰
کد خبر: 81562715
T T
۰ نفر
به ياد خسرو فرخزادي يادنامه از راديو نمايش پخش مي شود

تهران-ايرنا-راديو نمايش در غم از دست دادن هنرمند ديرينه اش زنده ياد خسرو فرخزادي؛بازيگر و كارگردان مطرح راديو ، برنامه يادنامه را به روي آنتن مي برد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، يادنامه به ضبط تاريخ شفاهي راديو اختصاص دارد و با قديمي‌ها و اولين‌هاي راديو تا بقيه گفت‌وگو مي‌كند.

در اين برنامه شاهرخ نادري و فريبرز گلبن با زنده ياد خسرو فرخزادي پيرامون زندگي هنري او به گفت و گو پرداخته اند.

اين هنرمند فقيد ، روز يكشنبه ۱۶ فروردين‌ماه بر اثر يك سانحه به كما رفت و در نهايت عصر دوشنبه ۱۷ فروردين ماه بر اثر ايپست قلبي رخ در نقاب خاك كشيد.

يادنامه، روز چهارشنبه 19 فروردين ، ساعت 8 صبح به روي آنتن راديو نمايش مي رود.



**خزندگان ايران روي آنتن شبكه مستند

مجموعه مستند خزندگان ايران به تهيه‌كنندگي فتح‌الله اميري از اين پس چهارشنبه ها ساعت 19 از شبكه مستند پخش مي شود.

اين مجموعه به بررسي و معرفي علمي گونه‌هاي مختلف خزندگان ايران مي‌پردازد كه در نوع خود اولين بار است كه در ايران رخ مي‌دهد.

سه سال پژوهش و تصويربرداري و سفر به اكثر استان‌هاي كشور كه حاصل آن ثبت تصوير تمامي گونه‌هاي بوم‌زاد(endemic) افعي در كشورمان همانند افعي دم عنكبوتي، افعي البرزي، افعي كوهرنگي و.. كه تنها در ايران يافت مي‌شوند، از دستاوردهاي اين مجموعه است.

همچنين كشف و اضافه كردن دو گونه جديد به بزمجه‌هاي ايران و جهان توسط آزمايشات ژنتيك از پشتوانه هاي تحقيقي عميق مجموعه است.

هفت قسمت 40 دقيقه اي اين مجموعه به ترتيب پخش عبارت اند از بزمجه‌هاي ايران، مارهاي غيرسمي ايران، مارهاي عقب نيش و بزاق سمي ايران، مارهاي سمي ايران ( دو قسمت ) و خاردم‌هاي ايران.



**اساتيد ويراني به شبكه مستند مي آيند

مستند جديد گوركن هاي عسل خوار ؛ اساتيد ويراني در يك قسمت 50 دقيقه اي از شبكه مستند پخش مي شود.

گوركن عسل خوارحيواني عجيب با قدرتي فوق العاده است. رفتار وحشي و پرخاشگرانه گوركن عسل‌خوار شهرتي افسانه‌اي دارد: اين جانور سر مارها را گاز مي‌گيرد و عقرب‌ها را زنده زنده مي‌جود. براي اين حيوان، همه چيز در فهرست غذا قرار دارد: از سوسك‌هاي زمين‌كوب و مارمولك و پرندگان گرفته، تا ايگواناها، كروكوديل‌ها و مارهاي پيتون سه متري. گوركن عسل‌خوار حتي از مامباي سياه كه سمي‌ترين مار زمين لقب گرفته نيز نمي‌گذرد.

گوركن عسل خوار بيشتر در آفريقا و جنوب شرق آسيا مشاهده شده است. بر خلاف نام، بيشتر از آنكه به گوركن ها شباهت داشته باشد، نزديكي فراواني به خانواده راسوها دارد.

گوركن هاي عسل خوار ؛ اساتيد ويراني چهارشنبه 19 فروردين ، ساعت 16 از شبكه مستند پخش مي شود.



**«تن‌ها» به شبكه مستند مي‌آيد

مستند «تن‌ها» ساخته سيده نوا رضواني ، چهارشنبه 19 فروردين ماه ، ساعت 18 در قالب « شبهاي مستند » از شبكه مستند سيما پخش مي شود و سپس با حضور سعيد قطبي زاده نقد و بررسي خواهد شد.

«تن‌ها» روايتگر زندگي عاشقانه پيرمرد و پيرزني است كه در روستايي در الموت قزوين زندگي مي‌كنند و سختي‌ها و ناملايماتي را به خاطر تنهايي و كهولت سن تحمل كرده‌اند. دغدغه‌هاي آنها موضوع اصلي اين مستند است. دغدغه‌هايي ساده و آرزوهايي كه از نگاه ديگران عجيب به نظر مي‌رسد اما تنها دلبستگي آنهاست.

اين مستند از مجموعه «با مستند» است. اين مجموعه به تهيه‌كنندگي سيد محمد ميركاني مجموعه مستندي است كه براي جذب استعدادها و ايده‌هاي مستندسازان در عرصه‌ي مستندسازي طراحي شده است و موضوعات جديد اجتماعي را به تصوير مي‌كشد.



** افغانستان برنده قند پهلو نوروزي شد

شاعر افغانستان بيشترين امتياز را در ميان برندگان قند پهلوي نوروزي از آن خود كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، قبل از توقف احتساب امتيازات آقاي مبشر طنزپرداز كشور افغانستان از ساير رقبا پيشي گرفت.

اجراي مسابقه پاياني قند پهلوي نوروزي را علاوه بر رضا رفيع سردبير و مجري اصلي برنامه يكي از مجريان خانم تلويزيون دولتي تاجيكستان برعهده داشت.

قند پهلوي نوروز 94 به واسطه حضور شركت كنندگان تاجيك و افغان توانسته است بينندگان بسياري را در كشورهاي همسايه جذب كند و يكي از شبكه هاي تلويزيوني تاجيكستان جهت پخش اين برنامه پيشنهاداتي را ارايه كرده كه به امور بين الملل سازمان صدا وسيما ارجاع خواهد شد.

قند پهلو به تهيه كنندگي امير قميشي در ايام نوروز هر شب از شبكه آموزش سيما پخش شد.



**گاهي به پشت سر نگاه كن

مجموعه تلويزيوني گاهي به پشت سر نگاه كن به تهيه كنندگي رضا انصاريان و كارگرداني مازيار ميري ماه مبارك رمضان از شبكه دو روي آنتن مي رود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، تصويربرداري اين مجموعه تلويزيوني به پايان رسيده و انجام مراحل فني آن براي پخش در رمضان 94 آغاز شده است.

سريال گاهي به پشت سر نگاه كن يك ملودرام خانوادگي است كه با محوريت موضوعي حمايت از توليدات داخلي و اعتماد به نخبگان جوان ايراني و توجه ويژه به سبك زندگي ايراني اسلامي مقابل دوربين رفته است.

فيلمنامه اين سريال به قلم محمود محمد سلطاني و مسعود كرمي نوشته شده و امين تارخ و محمد متوسلاني شخصيت‌هاي اصلي آن يعني جلال و احتشام را بازي مي‌كنند.

هدايت هاشمي، اليكا عبدالرزاقي، بهاره كيان افشار، سعيد چنگيزيان، شبنم مقدمي، حميد ابراهيمي، ميلاد رحيمي، امير كربلايي‌زاده، مسعود سخايي و نگار حسن‌زاده از ديگران بازيگران «گاهي به پشت سر نگاه كن» خواهند بود.

فراهنگ**9187**1569