۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81562848
T T
۰ نفر
صليب سرخ آماده اعزام دو هواپيماي حامل كمك هاي انساني به يمن است

تهران-ايرنا-كميته بين المللي صليب سرخ از اعزام دو فروند هواپيما، حامل 48 تن تجهيزات پزشكي و ديگر كمك هاي انسان دوستانه به يمن در دو روز آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از دبي، از زمان آغاز حملات عربستان و گروهي از كشورهاي تحت امر رياض به يمن صدها نفر كشته و ده ها هزار نفر آواره شده اند.

صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) ديروز (دوشنبه) در مورد بروز فاجعه انساني در يمن هشدار داد.

'جوليان هارنيس' (Julien Harneis) نماينده يونيسف اعلام كرد، جنگ و ناآرامي در يمن ده ها هزار خانواده را بي خانمان و آواره كرده و هزاران نفر را نيز در معرض ابتلا به انواع بيماري و سوء تغذيه قرار داده است.

نماينده يونيسف با بيان اين كه كودكان بي گناه بسياري در خشونت هاي روزهاي اخير جان باخته اند، گفت: بيمارستان ها در يمن بمباران مي شود و گروه هاي مسلح مدارس را اشغال كرده اند.

وي افزود: هزينه مواد غذايي و آب آشاميدني در يمن به شدت افزايش يافته و اين در حالي است كه با آغاز دور جديد بحران داخلي در آن كشور، روند توزيع كمك هاي مالي دولت در ميان يك سوم جمعيت فقير يمن متوقف شده است.

ارسال كمك هاي انسان دوستانه كميته بين المللي صليب سرخ بارها به دليل ناامن بودن آسمان يمن و ادامه حملات عربستان و كشورهاي متخاصم ممكن نشده است. اين كميته همچنين براي يافتن هواپيمايي كه به يمن پرواز كند با دشواري هاي زيادي روبروست.

'ماري كلر فگالي' (Marie Claire Feghali) سخنگوي صليب سرخ نيز گفت، نخستين هواپيماي صليب سرخ كه در اردن بارگيري شده است با 16 تن تجهيزات پزشكي فردا (چهارشنبه) به يمن اعزام مي شود. دومين هواپيما نيز كه حامل تجهيزات پزشكي و ديگر نيازهاي انساني است روز پنجشنبه عازم آن كشور مي شود.

برنامه اعزام اين دو هواپيما با عربستان هماهنگ شده است. صليب سرخ همچنان در حال رايزني براي اعزام پزشك و جراح با قايق و از طريق جيبوتي به بندر عدن يمن است.

اروپام**9157**9053**1561**1517
۰ نفر