۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81565817
T T
۰ نفر
كنترل هوشمند محدوده زوج و فرد از فردا در پایتخت آغاز می شود

تهران - ایرنا - طرح كنترل هوشمند و الكترونیكی ورود به محدوده ترافیكی زوج و فرد در پایتخت بوسیله دوربین ها از فردا 22 فروردین ماه اجرایی می شود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا رییس پلیس راهور تهران بزرگ پیشتر از آغاز این طرح در اواخر فروردین خبر داده بود.

سردار سیدتیمور حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ثبت هوشمند و الكترونیكی تخلف ورود غیر مجاز به محدوده زوج و فرد بوسیله دوربین از روزشنبه 22 فرردین ماه جاری خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح، حضور نیروهای پلیس كنترل كننده ورود غیرمجاز به این محدوده از سطح شهر حذف می شوند.

وی تصریح كرد: 110 دوربین نظارت و ثبت تخلف در ورودی های محدوده زوج و فرد نصب شده تا اعمال جریمه متخلفین به صورت مكانیزه صورت گیرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح كرد: با برنامه ریزی انجام شده، دوربین های ثبت تخلف ورود به محدوده طرح ترافیك نیز به ثبت پلاك خودروهای متخلف در حال تردد در محدوده زوج و فرد خواهند پرداخت.

سردار حسینی از شهروندان تهرانی درخواست كرد تا به قانون احترام بگذارند و از ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد جلوگیری كنند.

به گفته ی وی جریمه تخلف ورود غیرمجاز به محدوده ترافیكی زوج و فرد 200 هزار ریال است.

مدیرعامل شركت كنترل ترافیك شهر تهران چندی پیش در مصاحبه با خبرنگار ایرنا به تشریح جزییات این طرج پرداخت و گفت : 110 نقطه ورودی و خروجی محدوده ترافیكی زوج و فرد از 22 فروردین ماه جاری با دوربین كنترل می شوند.

ایلوش وزیری افزود: جانمایی برای نصب 70 دوربین ثبت این تخلف در داخل محدوده زوج و فرد نیز انجام شده كه به مرور نصب خواهند شد.

وی گفت: پیش بینی می شود كه تا اواخر خردادماه كلیه دوربین های ثبت تخلف تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد به بهره برداری كامل برسند.

مدیرعامل شركت كنترل ترافیك شهر تهران با اشاره به ساز و كار جریمه خودروهای متخلف افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با پلیس راهور تهران بزرگ، هر ورود یا تردد غیرمجاز به محدوده زوج و فرد در صورت ادامه تخلف با گذشت یك ساعت، یك جریمه جدید برای خودرو به بار می آورد.

وزیری گفت: در صورت ورود غیرمجاز به این محدوده، دوربین ثبت تخلف به جریمه خودرو می پردازد و چنانچه تردد غیرمجاز خودرو در محدوده با گذشت یك ساعت از ثبت جریمه ادامه داشته باشد، توسط دوربین های داخل محدوده جریمه ای جدید برای خودرو منظور می شود.

وی از ایجاد بستر نرم افزاری لازم برای بهره گیری از دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز در جهت كنترل تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد خبر داد و افزود: بر این اساس در صورت عبورغیرمجاز از چراغ قرمز یا سرعت قانونی در محدوده زوج و فرد و جریمه الكترونیكی خودرو، پلاك ثبت شده به صورت برنامه ریزی شده از فیلتر ثبت تخلف زوج و فرد می گذرد.

به گفته ی وزیری 48 دوربین ثبت این دو گونه تخلف در محدوده زوج و فرد به ساز و كار این طرح پیوسته اند.

مدیرعامل شركت كنترل ترافیك شهر تهران با اشاره به آمار تقریبی ورود خودروها به محدوده زوج و فرد گفت: بر اساس تصاویر دوربین ها، روزانه به طور میانگین حدود یك میلیون خودرو به محدوده زوج و فرد وارد می شوند.

وزیری تصریح كرد: 44 درصد این ورودها از 10 محور مهم این محدوده از جمله ورودی بزرگراه مدرس به محدوده زوج و فرد ثبت شده است.

وی افزود: روزانه حدود 150 هزار ورود از بزرگراه مدرس به محدوده زوج و فرد صورت می گیرد.

مدیرعامل شركت كنترل ترافیك شهر تهران با بیان اینكه روزانه به طور میانگین در حدود 300 هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد رخ می دهد گفت: پیش بینی می شود كه با گذشت هشت ماه از آغاز رسمی این طرح، شمار این تخلف به حدود روزانه 15 هزار ورود غیرمجاز كاهش یابد.

وی با اشاره به لزوم وجود بازدارندگی لازم در مبلغ برگه های جریمه این تخلف تاكید كرد: بازدارندگی برگه های جریمه سبب كاهش تخلفات می شود و باید هرچند سال یكبار نسبت به افزایش مبلغ برگه های جریمه اقدام كرد.

بنا به اعتقاد وزیری مبلغ فعلی جریمه تخلف ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.

مدیرعامل شركت كنترل ترافیك تهران خاطرنشان كرد: همه سیستم های مكانیزه راه اندازی شده برای ثبت تخلفات رانندگی پایتخت پس از گذشت یكسال، كاهش بیش از 90 درصدی صدور برگه های جریمه را به دنبال داشته اند.

محدوده ترافیكی زوج و فرد از شمال به بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از غرب به بزرگراه شهید چمران و نواب صفوی و از جنوب به بزرگراه بعثت محدود شده است.

مرحله اول طرح كنترل الكترونیكی محدوده زوج و فرد از ابتدای اسفندماه سال گذشته با استفاده از 113 دوربین نظارتی ثبت و كنترل آغاز شد.

پیش از این قرار بود مرحله دوم این طرح از اردیبهشت ماه امسال با استفاده از 125 دوربین در معابر ورودی و 50 دوربین در محدوده داخلی زوج و فرد با هدف ثبت تخلفات اجرایی شود.

تهرام**2079/1831
۰ نفر